رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بر لزوم حفظ سلامت انتخابات توسط دستگاههای متولی تاکید کرد.

طالبی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گفت: انتخابات آبروی نظام است و تمام افرادی که از ابتدا تا انتها در برگزاری انتخابات نقش دارند انتظار می‌رود وظایف خود را بدانند و به درستی انجام دهند.

او افزود: در حوزه رقابت اقدامات و تبلیغات خوبی صورت گرفته و نخبگان و فرهیختگان ۳ تا ۵ برابر گذشته ثبت نام کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در حوزه سلامت انتخابات نیز اخطار‌ها به صورت مرتب داده می‌شود و ابلاغیه‌ها به فرمانداران و بخشداران ارسال شده و اطلاع رسانی انجام شده است و همچنین کلاس‌های آموزشی نیز در استان در حال برگزاری است.

طالبی همچنین بر لزوم همکاری ادارات کل با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها و هیئت اجرایی و هیئت نظارت در زمینه تامین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز تاکید کرد.

لزوم رعایت بی‌طرفی مدیران بر اساس ماده ۷۵ قانون انتخابات و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، عدم فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری و سوء استفاده از موقعیت و عنوان اداری بر اساس ماده ۷۳، برخورد قانونی با تخلفات کارکنان دولت در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مطابق ماده ۲۱ قانون انتخابات و برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی مطابق ماده ۲۰ قانون انتخابات در شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان و مرکز کشور از جمله مواردی بود که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بر آن تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: امروز اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در دادگستری با هدف فراهم کردن فضای انتخاباتی بدون جرم و تخلف برگزار شد و نمایندگان و طرفدارانشان رصد می‌شوند تا هیچ گونه تخلف انتخاباتی صورت نگیرد.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: در حوزه‌های مختلف از جمله احزاب، نماینده ها، مسئولین ستاد انتخاباتی، عدم مداخله کارکنان دولتی و نیرو‌های مسلح در انتخابات به معنی ورود بر علیه فردی، امروز بحث و بررسی شد و مقرر شد برنامه‌های ارشادی و آموزشی در صدا و سیما و فضای مجازی گذاشته شود و یا برای مسئولین ستاد انتخاباتی پیامک‌هایی ارسال شود که شاهد انتخابات پرشور و سالم در امنیت کامل، با حضور حداکثری مردم استان و بدون هرگونه تخلف و جرم باشیم.

دادستان عمومی انقلاب مرکز استان نیز در خصوص جرایم انتخاباتی گفت: انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و باید در زمینه جرایم انتخاباتی دقیق باشیم.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: در بحث انتخابات باید اجرای دقیق قانون را داشته باشیم و عمل به قانون به این معناست که در دادسرا‌ها با توجه به قانونی که در اختیارشان قرار گرفته و توجیه خواهند شد؛ با دقت به جرایم در صورتی که اتفاق بیفتند رسیدگی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار