رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هفتمین ایستگاه سنجش آلودگی هوای این استان از محل اعتبارات سفر هیات دولت و اعتبارات استانی در فرمانداری شهرستان دلیجان ایجاد و متصل شد.

علیرضا محرابیان ررئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شهرستان دلیجان یکی از قطب‌های صنعتی ایزوگام در کشور است و فعالیت این واحدها با آلاینده‌هایی از جمله ترکیبات نفتی همراه است و مردم این منطقه مدت‌ها خواستار ایجاد ایستگاه سنجش آلودگی هوا بودند.

وی بیان کرد: برای ایجاد و اتصال این ایستگاه در شهرستان دلیجان، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این ایستگاه پارامترهای دی‌اکسید گوگرد، منوکسید کرین و ذرات معلق را ارزیابی می‌کند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: از مجموع هفت ایستگاه سنجش آلودگی هوای این استان، چهار ایستگاه در اراک، یک ایستگاه در شازند، یک ایستگاه در ساوه و یک ایستگاه در دلیجان است.

محرابیان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک، مقرر شده شهرداری این شهر پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای اراک خریداری کند که تاکنون محقق نشده است.

وی تاکید کرد: قدمت ایستگاه‌ها سنجش آلودگی هوای اراک بیش از ۱۵ سال است و نیاز است شهرداری در راستای خرید این ایستگاه‌ها هرچه سریعتر اقدام کند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان به عنوان پایتخت صنعت ایران است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.