روسیه: پس از انتصاب کامرون هیچ تغییری در روابط مسکو-لندن انتظار نمی‌رود

وزارت امور خارجه روسیه در نخستین واکنش به انتخاب وزیر خارجه جدید انگلیس اعلام کرد که انتظار تغییری در روابط با لندن ندارد.  

وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که پس از آنکه ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس دیوید کامرون را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کرد، انتظار تغییری در روابط با لندن ندارد. 

به گزارش ریانووستی، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: اولین اظهارات وزیر امور خارجه جدید انگلیس نشان می‌دهد به طور کامل به خط مخرب روابط دوجانبه با مسکو و ادامه مسیر تشدید تنش‌ها پایبند است.

کامرون در اولین سفر خود به عنوان وزیر امور خارجه به اوکراین رفت و تاکید کرد حمایت از کی‌یف «اولویت اصلی انگلیس باقی می‌ماند». دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پس از دیدار با کامرون از مصمم بودن لندن برای حمایت از کی یف خبر داد.

وزیر امور خارجه جدید انگلیس در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب دیروز پنجشنبه به اوکراین رفت و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

کامرون ۵۷ ساله پس از کناره‌گیری در سال ۲۰۱۶ بعد از آن که نتوانست انگلیس را در اتحادیه اروپا نگه دارد، به خط مقدم سیاسی بازگشته است. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نخست‌وزیر انگلیس بود. کامرون پس از همه‌پرسی برگزیت زمانی که انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار