نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل با هدف تبدیل ایران به تقاطع کریدور‌های بین‌المللی یکی از ضرورت‌های کشور است گفت: اراده ایران و آذربایجان برای رفع موضوعات منطقه‌ای و اهتمام جدی برای اجرای کریدور شرق به غرب امید بخش و مایه خرسندی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به مزیت‌های ترانزیتی کریدور شرق به غرب در مرز ایران و آذربایجان اشاره کردوگفت: اجرای این طرح بسیار مهم به ترویج فرهنگ ایرانی و نمایش امنیت کشور به جهانیان منجر خواهد شد و درآمد بسیار زیادی را نیز وارد کشور خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور و تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از جمله قره‌باغ، نسبت به صدور خدمات فنی-مهندسی و مشارکت در بازسازی این منطقه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توطئه‌های بدخواهان دو کشور با شکست مواجه شده است گفت: به رغم خواست دشمنان روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان رو به گسترش است.

 سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه فصل جدید روابط ایران و جمهوری آذربایجان تلاش بر تقویت روابط همسایگی است ادامه داد: امیدواریم با تنش‌زدایی‌های انجام شده، نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر ۲ کشور و منطقه باشد.

سید عباس موسوی گفت: در بالاترین سطح سیاسی عزم مشترک برای همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که نتیجه آن به طور گسترده به فعالیت فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف منجر شد.

وی با یاد آوری اینکه ایران برای آذربایجان و آذربایجان برای ایران از موقعیت ویژه برخوردار است گفت: شاید هیچ کشوری به اندازه ایران برای آذربایجان دارای اشتراکات تاریخی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی نیست و هیچ کشور دیگری هم در میان همسایگان ایران همانند آذربایجان از این پتانسیل برخوردارنباشد.

موسوی با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان فراتر از روابط سیاسی و همسایگی؛ مبتنی بر پیوند عمیق و ناگسستنی دو ملت است تاکید کرد: اراده مسئولین دو کشور بر گسترش و توسعه روابط فی‌مابین در حوزه‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار