آماده سازی ۵۴۸۰ قطعه زمین روستایی برای واگذاری در چهارمحال و بختیاری

مراسم آماده سازی و تامین ۵ هزار و ۴۸۰ قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مراسم کلنگ‌زنی و آماده‌سازی ۵ هزار و ۴۸۰ قطعه زمین روستایی در استان چهارمحال و بختیاری برای واگذاری به متقاضیان امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه با حضور ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن و غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای تومانک برگزار شد.

روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن در این مراسم که در روستای تومانک با آماده سازی ۴۸۰ قطعه زمین برای واگذاری سخن می‌گفت، با بیان اینکه دولت سیزدهم چشم‌انداز ایران قوی را برای خود ترسیم کرد، گفت: مرور عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تحقق وعده رییس جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن نتایج خوبی را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: بخشی از این ساخت وساز‌ها در بافت‌های فرسوده، بخشی در روستاها، شهر‌های موجود و شهر‌های جدید و بخشی هم به صورت خودمالکی در حال انجام است.

اکبری گفت: ساخت مسکن در روستا‌ها به شرطی مناسب است که بتوانیم روستاییان را در محل زندگی خود ماندگار کنیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در کنار ساخت مسکن و تامین زمین در روستا‌ها تصمیم گرفت، مهاجرت از روستا‌ها به شهر را ریشه‌یابی کند.

وی با بیان اینکه دلایلی از جمله رفاه و مسائل هویتی در مهاجرت از روستا‌ها به شهر موثر است، افزود: ساخت مسکن در روستا‌ها بدون اینکه آرامش و آسایش و امکانات آن تامین نشود، نتیجه بخش نخواهد بود.

اکبری گفت: روستا‌ها باید علاوه بر داشتن هوای خوب و اصالت فرهنگی لوازم رفاهی لازم را نیز داشته باشد که وزارت راه و شهرسازی برای تامین این شرایط برنامه‌ریزی کرده است.

وی تاکیدکرد: وزارت راه وشهرسازی علاوه بر ساخت مسکن بر فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و زیربنایی مورد نیاز در مناطق مورد ساخت و ساز اهتمام دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.