رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: داروخانه‌های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی قزوین توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان کنترل می‌شوند.

پریسا رحیمی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: اداره کل دامپزشکی استان قزوین برای ۳۵ داروخانه و ۱۰ مرکز مایه کوبی پروانه صادر کرده است که به صورت ماهیانه نحوه رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی مرتبط، توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحیمی افزود: در بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز مایه کوبی نکاتی شامل مستندات خرید و فروش، تاریخ انقضاء، شرایط مناسب برودت محل نگهداری و همچنین نحوه چیدمان و نظم و ترتیب دارو و واکسن بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مسئول بهداشتی در محل عرضه دارو واکسن الزامی بوده و تحویل دارو بدون نسخه دامپزشک ممنوع می‌باشد و همچنین تحویل واکسن به دامدار ممنوع بوده و می‌بایست تحویل اکیپ‌های واکسیناتور برای انجام واکسیناسیون  داده شود.

وی همچنین از جمع آوری دارو‌های غیر مجاز و بی هویت در داروخانه‌ها خبر داد و افزود: کلیه دارو‌ها و واکسن‌های موجود در این مراکز می‌بایست در سامانه توزیع دارو و واکسن ثبت شده باشند در غیر اینصورت بر اساس دستورالعمل های زیست محیطی معدوم خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار