مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از اهدای خون بیش از ۳۵ هزار کرمانشاهی از ابتدای امسال خبر داد.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به روند انتقال خون در استان کرمانشاه، گفت : با وجود اینکه در حال حاضر ذخیره خون در استان کرمانشاه بالای ۹ روز است، اما به دلیل شروع فصل سرما روند انتقال خون توسط مراجعه کننده‌ها رو به کاهش است.

وی افزود: از آنجا که عمر پلاکت تنها سه روز است با کاهش مراجعات در کوتاه مدت برای تأمین پلاکت مورد نیاز در استان کرمانشاه مواجهه خواهیم بود، اما همشهریان باید توجه داشته باشند با توجه به اینکه سازمان انتقال خون در استان علاوه بر تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی مراجعات درمانی زیادی از استان‌های همجوار خود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: خون‌های اهدا شده همگی برای نیاز درون استانی در مراکز بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارسال به خارج از استان نخواهیم داشت.

میرزاده به همیشگی بودن نیاز به خون در استان کرمانشاه اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز همیشگی است بنابراین از همه گروه‌های خونی برای پاسخگویی به درخواست‌ها مورد نیاز است، اما در این بین گروه‌ها خونی منفی درصد بالایی از نیاز‌ها خونی استان است.

وی با بیان آمار هفت ماه گذشته در اهدا خون، بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا به امروز بیش از ۳۸ هزار ۶۴۰ نفر به مراکز انتقال ثابت و سیار انتقال خون مراجعه داشتند که از این تعداد بیش از ۳۵ هزار ۳۶۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموع اهدا کنندگان از ابتدای سال جاری تا به امروز یک هزار و ۹۷۱ نفر خانم و ۳۳ هزار ۳۸۶ نفر آقا بوده است. میرزاده تاکید کرد: با توجه به اینکه دریافت پلاکت خون تنها از مراجعه کنندگان آقا انجام گرفته از مجموع مراجعه کنندگان هست ماه نخست سال ۹۰۲ واحد پلاکت خون دریافت شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.