مقابله با ۲ گونه مهاجم سنبل آبی و درخت پائولونیا در سطح شهرستان مرزی آستارا آغاز شده است.

محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: با توجه به ممنوعیت تکثیر و کاشت درخت مهاجم پائولونیا در معابر شهری و سطح مناطق تحت مدیریت این شهرستان، مراکز کاشت این گونه مهاجم در ۳ نقطه از آستارا شناسایی و در گام اول یک نقطه از آن با همکاری فرمانداری و منابع طبیعی ریشه کن شد.

او با بیان اینکه سایر مناطق نیز در روز‌های آتی در دستور پاکسازی قرار دارد، افزود: علاوه بر درخت پائولونیا، گونه گیاهی سنبل آبی نیز که در برکه کوچکی در محدوده شهری آستارا به شکل فزاینده‌ای در حال تکثیر و گسترش بود با همکاری شهرداری آستارا و مالکان عرصه در حال جمع آوری و امحا است.

رئیس اداره محیط زیست آستارا تصریح کرد: این برکه کوچک که در مالکیت خصوصی افراد حقیقی و شهرداری است، هر ساله محلی برای تکثیر سنبل آبی است که به جهت پیشگیری از انتشار و ورود آن به سایر پهنه‌های آبی بالاخص تالاب استیل، عملیات پاکسازی آن آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۱۰ تن سنبل آبی از این برکه جمع آوری شده است.

آغاز مقابله با پائولونیا و سنبل آبی در آستارا

درخت پائولونیا یک گونه مهاجم و زود رشد است که با مصرف بیش از حد آب باعث از بین رفتن منابع آبی مناطق اطرافش می‌شود. ریشه‌های درخت نزدیک به سطح خاک رشد کرده و باعث آسیب رساندن به سازه‌های بتنی نیز می‌شود.

آغاز مقابله با پائولونیا و سنبل آبی در آستارا

گیاه مهاجم و غیربومی سنبل آبی هم که به آن اهریمن نیلگون یا شیطان بنفش می‌گویند، قادر است به سرعت رشد و تکثیر کند و در مدت زمان کوتاه کل پهنه‌های آبی بخش‌هایی از تالاب را بپوشاند، بنابراین تهدیدی برای اکوسیستم محسوب می‌شود.

آغاز مقابله با پائولونیا و سنبل آبی در آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.