کانون‌های کشت گونه مهاجم پائولونیا در شهرستان‌های گیلان پایش، رصد و شناسایی می‌شود.

علی فرهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از برگزاری ۲ رزمایش با عناوین پایش منابع آلاینده و شناسایی کانون‌های کشت گونه مهاجم پائولونیا در هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان خبر داد.

او افزود: کارشناسان و محیط‌بانان در این رزمایش‌ها برای شناسایی و پیشگیری از منابع آلاینده شهرستان، کانون‌های کشت گونه مهاجم پائولونیا را پایش کردند.

رئیس اداره محیط زیست رودبار به تهدیدات گونه غیربومی و مهاجم پائولونیا اشاره و تصریح کرد: این درخت یک گونه آب‌بر است که برخلاف تبلیغات گسترده مروجین کشت آن، چوب آن از کیفیت‌های لازم برخوردار نبوده و قابل مقایسه با گونه‌های بومی ایران نیست.

فرهی از مردم خواست فریب تبلیغات مروجین سودجو در این زمینه را نخورند و از کشت این درخت اکیدا خودداری کنند.

پایش و رصد کانون‌های کشت پائولونیا در گیلان

مانور پدافند زیستی پایش گونه‌های مهاجم در لاهیجان

علی امیری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان نیز گفت: رزمایش پدافند زیستی به منظور پایش عرصه‌های طبیعی و شناسایی گونه‌های مهاجم از جمله سنبل آبی و پائولونیا در مناطق آبی و خشکی این شهرستان انجام شد.

او افزود: در این امر که فرمانداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، امور آب منطقه‌ای و بخشداری‌های لاهیجان هم مشارکت داشتند، عرصه‌های مختلف طبیعی شهری و روستایی این شهرستان مورد پایش قرار گرفت.

پایش و رصد کانون‌های کشت پائولونیا در گیلان

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان تصریح کرد: مقرر شد ادارات ذی ربط همواره در محدوده سازمانی خود نسبت به پایش مناطق و شناسایی و معدوم سازی آن اقدام کنند.

ممنوعیت کاشت و توسعه گونه غیربومی پائولونیا 

امیری همچنین گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، دوره آموزشی با رویکرد بازدارندگی برای کاشت و تکثیر گونه‌های مهاجم و غیربومی در روستای شیرجوپشت لاهیجان برگزار شد. 

او افزود: در این دوره آموزشی که با همکاری جهاد کشاورزی، بخشداری رودبنه و با حضور شورا و دهیار و اهالی روستا انجام شد، کارشناسان محیط زیست در مورد تهدیدات زیستی گونه‌های مهاجم و ممنوعیت کشت و تکثیر گونه مهاجم پائولونیا مطالبی ارائه کردند. 

پایش و رصد کانون‌های کشت پائولونیا در گیلان

درخت پائولونیا یک گونه مهاجم و زود رشد است که با مصرف بیش از حد آب باعث از بین رفتن منابع آبی مناطق اطرافش می‌شود. ریشه‌های درخت نزدیک به سطح خاک رشد کرده و باعث آسیب رساندن به سازه‌های بتنی نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.