نمایشگاه هفته فرهنگی در خوسف افتتاح می‌شود

امروز همزمان با دومین روز از هفته فرهنگی نمایشگاه فرهنگی خوسف با حضور صنعتگران و هنرمندان افتتاح می‌شود.

 حسینی فرماندار خوسف در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هدف هفته فرهنگی این است که بتوانیم یک حرکت منجر به یک توسعه هم جانبه داشته باشیم و جشنواره‌های مختلف می‌بایست به صورت مردمی برگزار شود.

او افزود: نگاه ما این است که در هفته فرهنگی همه مردم از همه اقشار به خصوص مردم خوسف در این مراسمات شرکت کنند و فرصت حضور را نیز فراهم کرده ایم و شرایط به گونه‌ای است که از هر مهمانی که وارد خوسف بشود می‌تواند از مکان‌های دیدنی این شهرستان بازدید کند.
 
حسینی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف میزبان همایش منطقه‌ای ابن حسام طی هفته فرهنگی خواهد بود، بیان کرد: این همایش به صورت مشترک با جهاد دانشگاهی و نهاد کتابخانه‌های استان و فرمانداری و مجموعه دستگاه اجرایی شهرستان برای اولین بار برگزار می‌شود.

فرماندار خوسف ادامه داد: مهمانان این همایش همگی از فرهیختگان و اهالی شعر و ادب و هنر اند و استاد علیرضا غزه هم مهمان ویژه‌ی این همایش هستند.

او با اشاره به اینکه هفته فرهنگی خوسف از روز گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: در اولین روز از هفته، یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف و شهدای عبادی برگزار شد و امروز نیز نمایشگاه فرهنگی افتتاح می‌شود.

حسینی اظهار کرد: همچنین برگزاری اولین جشنواره ملّه را با این هدف بتوانیم که شهر خوسف را به عنوان شهر جهانی ملّه معرفی کنیم در دستور کار است.

 فرماندار خوسف گفت: همچنین گرامیداشت استاد شکوهی و رونمایی از پلاک ثبتی خانه‌ی دکتر شکوهی، برگزاری شب شعر جهت گرامیداشت استاد ناقوس و استاد راشد محصل از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی در خوسف است و ۲۸ آبان اختتامیه‌ی این هفته تحت عنوان همایش ابن حسام برگزار می‌شود.

او به نمایشگاه فرهنگی اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه نیز یک نمایشگاه پوستری است که برخی از تصاویر مجموعه‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در آن نمایش داده می‌شود و صنعتگران و گوهرتراشان خوسف نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

حسینی به حوزه سنگ‌های قیمتی و گوهر‌های منطقه شهرستان خوسف اشاره و بیان کرد: در این حوزه شهرستان خوسف یکی از قطب‌های اصلی استان است و روستای خور یک ظرفیت بزرگی در این زمینه برای شهرستان است، اما آن‌چنان که باید معرفی نشده است.

فرماندار خوسف در پایان با اشاره به اینکه خاک این شهرستان زرخیز است عنوان‌کرد: هفته گذشته اولین مجتمع صنایع دستی مشارکتی را در روستای خور کلنگ زدیم و برخی از این ظرفیت‌ها تا زمانی که نمودی پیدا نکند دیده نمی‌شود و ورود دستگاه‌ها به این حوزه می‌تواند ظرفیت‌های مغفول آن را رفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.