مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی یک‌سال گذشته در حوزه ارزیابی کیفی صادراتی و وارداتی، ۳ هزار و ۳۷۵ مورد تعداد بررسی پرونده ارزیابی از کالا‌های صادراتی و وارداتی داشته‌ایم.

مهدی حسین‌پور، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : براساس بند ۱۶ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی به منظور جلوگیری از ورود هرگونه کالای بی‌کیفیت به کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داخلی از جمله وظایف نظارتی سازمان ملی استاندارد است در همین راستا با بازرسی‌های ستادی در صدد ارتقای فعالیت‌های نظارتی در تمامی مبادی ورود و خروج کالا در سطح استان هستیم.

وی افزود: اداره‌کل استاندارد استان بر تمامی کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد؛ و به همین دلیل در طی یک‌سال گذشته در حوزه ارزیابی کیفی صادراتی و وارداتی ۳ هزار و ۳۷۵ مورد تعداد بررسی پرونده ارزیابی و صادراتی داشته‌ایم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به طور قطع استاندارسازی کالا شرط تحقق صادارت ما در مرز‌ها است، زیرا کیفت کالا‌های نامرغوب ماندگاری و دوام رقابت را در بازار ندارد.

وی توجه به ابعاد کیفی استاندارد را مهم برشمردو بیان کرد: استاندارد‌ها از لحاظ کمی در وضعیت خوبی قرار دارند و توجه به توسعه کیفی آن ضرورت و مورد توجه است ولذا ارتقا کیفیت باید براساس فنآوی‌های جدید باشد و با توجه تأکید دولت و رئیس سازمان تلاش می‌شود با رعایت قوانین و مقررات بر تسریع فرایند صادرات و واردات بر سرعت فعالیت‌ها و اقدامات در کنار کیفیت کار بیفزاید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.