سرپرست ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: تردد کامیون‌ها از مرز نوردوز به سمت ارمنستان با همکاری طرفین تسریع و تا ۳۵۰ دستگاه و بیشتر افزایش می‌یابد.

آقای نامدار اظهار کرد: اکنون روزانه ۲۵۰ دستگاه کامیون از  مرز نوردوز خارج می‌شوند که به دنبال افزایش این تعداد تا ۳۵۰ دستگاه در روز و یا هر تعدادی که توافق شود هستیم.

وی اضافه کرد: ۶ گمرک فعال در آذربایجان شرقی داریم که برخی از این گمرک‌ها به صورت شبانه روزی ارایه خدمات می‌کنند از جمله نوردوز در مرز ارمنستان و جلفا در مرز جمهوری خودمختار نخجوان از این رو به دنبال تسهیل تردد و همچنین تعداد کامیون‌های ورودی و خروجی از این گمرکات هستیم.

آقای نامدار به جلسه مقامات گمرکی طرف‌های ایرانی و ارمنستان اشاره کرد و گفت: در این ملاقات مرزی که با حضور ناظر گمرکات سیونیک، مدیرکل گمرک مغری، معاون هماهنگی امور استان‌های گمرک ایران و مقام‌های گمرکات آذربایجان شرقی برگزار شد راه‌های افزایش همکاری‌های گمرکی بررسی شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه تبادل الکترونیک اسناد بین ۲ طرف بحث و بررسی می‌شود و خواست ما این است که برگه ایکس ری کامیون‌های خروجی از ارمنستان در اختیار ما قرار گیرد و ما نیز برگه کامیون‌های خروجی به سمت ارمنستان را در اختیار طرف مقابل قرار دهیم.

آقای نامدار در مورد متوسط زمان ترخیص کالا‌های صادارتی از گمرکات آذربایجان شرقی گفت: این زمان در گمرکات استان بین ۲ تا سه ساعت است اما در مورد کالا‌های وارداتی که به مجوز برخی دستگاه‌های دیگر نیز نیاز دارد این زمان متغیر بوده که برای بهبود زمان ترخیص کالا‌های ورودی مکاتباتی با سازمان‌های صمت، دامپزشکی و استاندارد انجام داده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.