عضو هیات مدیره سازمان بورس در خصوص صندوق پالایش یکم گفت: بازارگردان و مدیر صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه این اختیار را دارند که بتوانند فعال‌تر در بازار حضور داشته باشند.

رضا عیوضلو عضو هیات مدیره سازمان بورس در خصوص شرایط صندوق پالایش یکم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آن چیزی که باید از سوی سازمان بورس پیگیری و انجام شود بحث اصلاح اساسنامه صندوق‌ها بود که اکنون اصلاحات انجام شده و بازارگردان و مدیر صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه این اختیار را دارند که بتوانند فعال‌تر در بازار حضور داشته باشند؛ علی‌القاعده این کار مدیر و بازارگردان است که بتواند فاصله (میان قیمت و NAV) را نزدیک کند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی انجام گرفت، قیمت از  NAV (ارزش ذاتی) خیلی فاصله داشت و پیگیری‌هایی که از مدیر و بازارگردان صندوق شد قیمت به NAV نزدیک‌تر شد. در هر صورت این اقدام فعالانه مدیر و بازارگردان و یونیت هلدر‌های ممتاز این صندوق را می‌طلبد که نهایت تلاش خود را برای نزدیک کردن قیمت به  NAV را به کار ببرند.

او در پاسخ به این پرسش که اگر عملکرد مدیران و بازارگردان‌های صندوق پالایش یکم مطلوب نباشد سازمان بورس برای آن‌ تصمیمی خواهد گرفت؟ بیان کرد: یونیت هلدر ممتاز این صندوق شرکت ملی پالایش و پخش است و سازمان بورس تصمیم گیر نیست. سازمان فقط ظرفیت لازم را فراهم می‌کند (پیگیری اصلاح اساسنامه و این که اختیارات در قالب امیدنامه و اساسنامه در اختیار مدیر و بازارگردان باشد که بتوانند قیمت را به  NAV نزدیک کنند) خارج از این در اختیار مدیر و بازارگردان و یک رکن بالاتر یونیت هلدر‌های ممتاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سلام و خسته نباشید ...
لطفا پیگیری کنید قیمت ب nav برسه خیلی تو ضرریم ... اعصابمون خورد شد
آخرین اخبار