ایجاد شغل برای ۴ هزار و ۶۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون برای چهار هزار و ۶۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری شغل ایجاد شده است.

مهشید سلیمانی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی نیازمند اعتبارات لازم است، گفت: در برنامه‌های پیشنهادی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی، معلولان و مددجویان زیرپوشش در اولویت قرار گرفته است و مهمترین مطالبه جامعه هدف است.

وی افزود: اجرای طرح‌های ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش در قالب ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به صورت اجاره مدت ۳۰ سال و تامین تجهیزات مورد نیاز تعاونی‌های زنان سرپرست خانواده برای اشتغال، تامین وسایل توانبخشی و توانپزشکی و اقلام بهداشتی شامل ویلچر، سمعک، تخت ویژه ضایعه نخاعی، واکر، تشک مواج، تشک ویلچر، خرید دستگاه بینایی و شنوایی سنجی برای اجرای طرح‌های غربالگری پیش‌بینی شده است.

سلیمانی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون برای چهار هزار و ۶۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این مدت برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت شغلی جامعه هدف بهزیستی چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


سلیمانی اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف، در قالب تسهیلات ارزان قیمت، تعهد سه درصدی دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری در واحدها، کارگاه‌ها و همچنین پرداخت حق بیمه کارفرمایان است.

وی گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف و همچنین حمایت از کارفرمان برای استفاده از ظرفیت جامعه هدف در واحد‌های تولیدی و کارگاهی مشوق‌های پیش‌بینی شده که پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال، از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف است.

سلیمانی افزود: در این مدت یک‌هزار و ۷۳۵ واحد مسکونی از محل تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی احداث و واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث این واحد‌های مسکونی ۹۲۶ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات، کمک خیری و بلاعوض پرداخت هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت مناسب‌سازی منزل و خودروی هزار و ۵۰ معلول زیرپوشش این نهاد انجام شد.

سلیمانی ادامه داد: در این مدت شش هزار و ۴۷۶ نفر پشت نوبتی دریافت مستمری به چرخه حمایتی وارد شدند و بیش از ۲۲ هزار و ۲۷ مورد وسایل توانبخشی به افراد دارای معلولیت اهدا شد.

وی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها نیز خدمات پیشگیری از اختلالات بینایی، شنوایی، ژنتیکی و آگاه‌سازی به ۱۵۹هزار و ۴۸ خانواده ارائه شد.

سلیمانی گفت: در دور نخست سفر استانی رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای سه سال تصویب شد که تامین این اعتبار در حال پیگیری است.

وی افزود: در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری مراکز مداخله درمان مصوب و تخصیص داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار