برای اجرای ۱۵ مصوبه حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

داریوش رضایی مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سهم حوزه سلامت استان از مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور، ۱۵ مصوبه و طرح عمرانی است، گفت: از این تعداد تاکنون ۹ مورد اجرایی شده، پنج مورد در دست پیگیری و یک مصوبه نیز هنوز محقق نشده است.

وی افزود: برای اجرای ۱۵ مصوبه حوزه سلامت استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

رضایی ادامه داد: از مهمترین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان در حوزه سلامت، اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان‌های بن، سامان و سرخون است که مقرر شد ۲۵۰ میلیارد ریال آن از سوی برنامه و بودجه و ۱۵۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ تامین شود که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص و ۲۵ درصد اعتبارات محقق شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پایگاه‌های اورژانس و مرکز مدیریت حوادث از اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب شد که تاکنون ۴۵ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی استان، اظهار کرد: این اعتبار باید به نسبت مساوی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل ماده ۳۷ طی سال‎های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تامین شود که تاکنون یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و پیشرفت اجرای آن به ۷۵ درصد رسیده است.

رضایی، تکمیل طرح الحاقی به بیمارستان هاجر را از دیگر مصوبات مهم سفر استانی رییس‌جمهور به استان عنوان کرد و گفت: برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده است.

وی به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مسکن پزشکان متخصص استان، افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از سوی وزارت نفت تامین و تخصیص یافته و این طرح از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار شده است.

رضایی ادامه داد: برای تامین سه دستگاه آمبولانس و کانکس سلامت در شهرستان کوهرنگ نیز ۱۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است که این مصوبه در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار