تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان داده است که تعداد تانک‌های رژیم اشغالگر اسرائیل روز ۸ نوامبر در غزه کاهش یافته است.

براساس تحلیل روز گذشته شبکه خبری الجزیره از تصاویر ماهواره‌ای، تعداد تانک‌های رژیم اشغالگر در شمال غرب غزه در این روز به ۲۹۵ دستگاه کاهش یافته است، در حالی که در سوم ماه جاری این تعداد به ۳۸۳ دستگاه می‌رسید.

به گفته سرلشکر فایز الدویری، کارشناس نظامی، این بدان معناست که این تانک‌ها به نوعی از کار افتاده اند، زیرا با توجه به ادامه درگیری ها، منطقی نیست که بگوئیم رژیم این تانک‌ها را از غزه منتقل کرده است.

الدویری افزود: تفاوت تعداد تانک‌ها در تاریخ ۳ تا ۸ نوامبر مطابق با اعدادی است که ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام درباره تلفات اشغالگران و انهدام کامل یا جزئی تانک‌ها اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه ۳ نوع خودروی نظامی اسرائیلی در حال نفوذ به داخل غزه هستند، ادامه داد: این خودرو‌ها شامل تانک مرکاوا با ظرفیت ۹ تا ۱۰ پرسنل و همچنین ناو زرهی ببر با ۱۱ پرسنل و بولدوزر نیز با ظرفیت دو نفر است. به این معنی که به طور میانگین در هر خودروی منهدم شده ۵ نفر حضوز داشته اند.

رژیم اشغالگر اسرائیل از ۳۷ روز پیش تاکنون به جنایات خود علیه مردم بی دفاع غزه ادامه داده و هواپیما‌های این رژیم منازل غیرنظامیان فلسطینی را بمباران می‌کنند که منجر به افزایش تعداد شهدا به ۱۱۱۸۰ شهید از جمله بیش از ۸۰۰۰ کودک و زن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار