طبق آخرین آمارها، خراسان جنوبی در کشور جزو استان‌های آخر در واگذاری تسهیلات طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت است که علت آن را کمبود اعتبار اعلام می‌کنند.

زنگویی سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: مسئله آمار پایین واگذاری تسهیلات طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان چند علت دارد و هنوز جوابیه دقیقی از سمت مسئولین جذب اعتبارات  به دستمان نرسیده است، ولی با توجه به پاسخ‌هایی که در ستاد جوانی جمعیت استان می‌شنویم، موضوع این است که اولاً در تمام کشور صف انتظار دریافت تسهیلات طولانی است و اعتبارات استانی پاسخگوی تمام این نیاز نیست.

او افزود: تا الان بیشترین واگذاری تسهیلات در بانک‌های دولتی بوده است و بانک‌های خصوصی به دلایل خودشان که البته از دید ما پذیرفته نیست هنوز پای کار نیامده‌اند و قرار است در یک جلسه نشست خاص با این بانک‌ها، مطالبه‌گری لازم را کرده و علت را جویا و پیگیر ورود آن‌ها به این چرخه شویم.

زنگویی بیان کرد: علت دیگری که وجود دارد این است که استان ما بیشتر از اینکه تولید کننده باشد مصرف کننده است و خیلی از قطب‌های درآمدزا درآمد خود را در بانک‌های استان نگه نمی دارند و به بانک‌های استان‌های خود می‌برند.


بیشتر بخوانید


سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ساز و کار‌های اقتصادی دیده شده است که با مذاکره با این افراد از آن‌ها بخواهیم تا پول را در بانک‌های استان سرمایه گذاری کنند که البته فرآیند مکلف کردن آن‌ها یک کار سخت است.

او عنوان کرد: در سطح کشوری هم وقتی پیگیری می‌کنیم پاسخی که می‌شنویم این است که ما نسبت به کل کشور اعتبارات جمعیتی خود را دریافت کرده ایم که البته استاندار به شدت پیگیر حل این مشکل هستند تا اعتباری در این خصوص چه از سمت کشور و یا چه از سمت نگهداری درآمد قطب‌های درآمدزا در بانک‌های استان تأمین شود و صف انتظار دریافت تسهیلات حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کوتاه‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.