معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کسانی که در روستا‌ها زمین به آن‌ها واگذار شود از تسهیلات شهری می‌توانند استفاده کنند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان از تصویب ضرورت استفاده از اراضی روستایی استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت خبر داد و  گفت: با وجود انجام الحاقات به محدوده شهر‌های استان، در بعضی از شهر‌ها مانند بیرجند برای واگذاری زمین مشکل داریم.

او با اشاره به این که برای رفع این مشکل به افراد متقاضی در خوسف زمین برای احداث واحد‌های مسکونی ویلائی واگذار شد، افزود: با این وجود برای حدود ۲۷ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن و چهار هزار نفر در خصوص جوانی جمعیت متقاضیان زمین در بیرجند باید زمین واگذار شود.

عباس زاده بیان کرد: برای رفع این مشکل مقرر شد در روستا‌هایی که شرایط لازم را دارند با در نظر گرفتن همه شرایط واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن، این اراضی به متقاضیان زمین واگذار شود و کسانی که در روستا‌ها زمین به آن‌ها واگذار شود از تسهیلات پنج درصدی ۳۵۰ میلیون تومانی یا ۵۰۰ میلیون تومانی شهری می‌توانند استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: تا قبل از این در روستا‌ها اراضی دولتی جز به افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی ۹۹ ساله واگذار نمی‌شد، اما در این زمینه زمین‌های روستایی ۹۹ ساله به افراد متقاضی در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت واگذار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به تصویب ضرورت استفاده از اراضی روستایی در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این کار گروه گفت: بنیاد مسکن باید طرح خود را در این زمینه به این کارگروه ارائه کند.

عباس زاده گفت: الحاق اراضی روستایی به محدوده روستا‌ها منوط به استفاده از آن‌ها در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت با کاربری مسکونی است و همه حرایم باید در این باره رعایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با مکاتبه با واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی بیرجند و خوسف باید از آن‌ها بخواهد تا اسامی کارکنان مشمول خود را برای واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در محمد شهر اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.