باید فضا را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان فراهم کنیم

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: عرضه مستقیم محصولات توسط کشاورزان شدنی است.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اظهار كرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب، باید فضا را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه در سالهای اخیر، مسئولان سازمان به این نتیجه رسیدند که کشاورزان دائماً نمی توانند محصولات خود را عرضه کنند و این حضور به صورت فصلی است، تصریح کرد: امروز خلاف ماده واحده عمل می کنیم و غرفه به آنها اختصاص می دهیم و می گوییم که از میدان مرکزی محصولات را تهیه و عرضه کنیم و در نهایت نمی توانیم کنترلی بر کیفیت داشته باشیم. ما عین دولت وظیفه بورسی داریم که باید قواعدی بگذاریم و بر آن نظارت کنیم و نباید اجازه دهیم اساسنامه دست ما را ببندد. ما به هیچ عنوان با بخش خصوصی رقابت نمی کنیم.

فصاحت با بیان اینکه زمانی که فاصله قیمت مراکز ما با بخش خصوصی کاهش می یابد، خوشحال می شویم، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع فاصله قیمتی از ۵۰ تا ۳۰۰ درصد است و میادین میوه و تره بار فضایی برای مردم مستضعف است.

وی ادامه داد: در مواقع ضروری مانند امروز که در عرضه گوشت به مشکل برخورد کرده ایم، باید گوشت تأمین کنیم. ما سال گذشته در عرضه پیاز ورود کردیم و دلیل آن افزایش سه برابری قیمت پاییز بود.

وی با بیان اینکه ما در احداث میادین، منافع مناطق را نیز در نظر گرفته ایم، اعلام کرد: در برخی مناطق، راه اندازی مراکز واقعاً لازم است و فرآیند آن زنجیره تأمین است و ما هیچ راهی نداریم کهز طریق نرم افزاری بستری فراهم کنیم که محصولات عرضه شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه عرضه مستقیم محصولات توسط کشاورزان شدنی است، یادآور شد: ما سلامت غذا را که مدنظر رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بود، از یک هفته پیش آغاز کردیم، با اینکه وظیفه ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما تولید نیست بلکه فراهم کردن زمینه عرضه محصولات است، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی حلقه بین ما و کشاورزان است و محصولات را خریداری می کند و به میادین میوه و تره بار تحویل می دهد اما فرایندها به تعاون روستایی اعلام می شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مواردی درست است که از میادین میوه و تره بار ارزان تر می خریم اما ناچاریم نیمی از آن را دور بریزیم، گفت: اینگونه قیمت با بخش خصوصی یکسان می شود؛ لذا باید به کیفیت توجه شود. قیمت میادین حداقل ۳۰ درصد کمتر از بخش خصوصی است اما امیدواریم با افزایش کیفیت، دور ریختن ها به اندازه ای نباشد که به قیمت پایین تر آسیب بزند.

وی افزود: با وجود این تفاوت قیمت، مردم گلایه‌مند هستند و امیدواریم با خرید از تعاونی ها، هم قیمت ها روند کاهشی داشته باشد و هم کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه میادین میوه و تره بار در کنار دولت به تنظیم بازار کمک کنند، اعلام کرد: در مواردی دولت تأکید می کند که برخی اقلام را میادین توزیع کند. سازمان میادین در خرید محصولات کشاورزی از مسیر تعاونی ها اقدام می کند. چه اشکالی دارد که خرید از تعاونی ها که از تولیدکنندگان خریداری می کنند، انجام شود؟

وی ادامه داد: به جای اینکه میادین سلطان میوه و تره بار شوند، ما باید کشاورز داخلی را حمایت کنیم و این حمایت یعنی خرید محصول کشاورز به قیمت واقعی و عرضه آن به همین قیمت است. چه اصراری است که بگوییم از میدان مرکزی خریداری شود.

برچسب ها: تره بار ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.