رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آغاز فعایلت ۵۳ پزشک متخصص در سیستم درمانی خراسان شمالی خبر داد.

جواد شاهین‌فر گفت: ۵۳ پزشک متخصص اختصاص‌یافته به استان از هفته گذشته فعالیت درمانی خود را در مراکز مختلف درمانی و آموزشی استان خراسان شمالی آغاز کردند و امیدواریم روند ارائه خدمات درمانی بیش از پیش به مردم استان ارتقاء یابد.

شاهین فر گفت : دانشگاه دارای ۹ بیمارستان است و متناسب با تصمیم پزشکان متخصص، محل خدمت آن‌ها در یکی از این بیمارستان‌ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فراهم بودن امکانات پانسیون و تسهیلاتی برای اسکان متخصصان بنا به انتخاب آن‌ها نیز خبر داد و گفت : در راستای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص در استان، زمینه سازی و امکاناتی فراهم شده است.

شاهین‌فر به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های بیمه‌گر برای ارائه خدمات درمانی به مردم توسط بیمه‌ها هم اشاره‌ای داشت و گفت : سازمان‌های بیمه‌گر برای ایجاد موجبات ثبات و ماندگاری پزشکان متخصص در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان هستند تا در ماندگاری و ثبات مدت خدمت متخصصان در استان فراهم شود.

او گفت : متناسب با تصمیم پزشکان و نیاز‌های درمانی استان، ۵۳ متخصص اختصاص یافته به استان توزیع شدند که این نیرو‌ها شامل ۲ متخصص آسیب شناسی، ۲ متخصص ارتوپد، ۷ متخصص بیماری‌های داخلی، ۵ متخصص قلب و عروق، ۴ متخصص بیهوشی، ۴ جراح عمومی، ۴ متخصص رادیولوژی، ۴ روانپزشک، ۶ متخصص زنان و زایمان، ۶ متخصص کودکان، ۲ متخصص گوش و حلق و بینی و متخصصان بیماری‌های عفونی، جراح مغز و اعصاب، جراح کلیه و مجاری ادراری، چشم پزشک و متخصصان رادیوآنکولوژی و بیماری‌های پوستی هستند.

 کمبود پزشک و توزیع ناعادلانه نیروی انسانی و امکانات درمانی و بهداشتی در استان خراسان شمالی یک موضوع بسیار جدی و قابل تامل است. در استان خرساان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت٬ حدود ۲۵۰ پزشک متخصص و ۳۶۰ پزشک عمومی طبابت می‌کنند. بر این اساس به ازای هر ۳۶۰۰ نفر یک پزشک متخصص و برای هر ۲۶۶۶ نفر یک پزشک عمومی مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.