نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد ازآموزگاران خواست نسبت به تعلیم مبانی معرفتی به دانش آموزان در مدارس اهتمام کنند.

آیت الله حسینی در جمع مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش را یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور دانست وگفت: بخش زیادی از هویت و شخصیت نوجوانان و جوانان درمدرسه شکل می‌گیرد.

 وی با تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت گفت: اگر در انجام همه امورات ارزیابی و نظارت نباشد نمی‌توان نقاط قوت و ضعف را شناسایی و متناسب با آن‌ها برنامه ریزی و مدیریت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مسئله نظارت و ارزیابی را مهم توصیف کرد و افزود: مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید تمامی مسائل و مشکلات را رصد و با ارائه راهکار‌های درست و به موقع آن‌ها را مرتفع کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاسی کاری و جزیره‌ای عمل کردن گفت: مسئله آموزش و تعلیم و تربیت حوزه تخصصی است و نباید آلوده به مسائل سیاسی، جناحی و طایفه‌ای شود، در غیر این صورت آموزش و پرورش به اهداف غایی و ماموریت ذاتی خود نخواهد رسید.

امام‌جمعه یاسوج در ادامه سخنانش بر داشتن ثبات مدیریت بدون توجه به مسایل جناحی و قومی برای پیشبرد امور هر دستگاه افزود: مدیر هر دستگاه اجرایی که توانمند، جهادی و انقلابی است باید حمایت شود.

وی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را در گرو تربیت صحیح و درست دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم ذره‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عقب نشینی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش اموز گفت: امنیت، استقلال، پیشرفت و عزت امروز ایران اسلامی مدیون خون شهداست و باید قدردان خانواده‌های معظم آنان باشیم.

حسنعلی عزت‌خواه اداره نظارت و ارزیابی را آیینه تمام نمای عملکرد آموزش و پرورش دانست و افزود: استراتژی محوری، تعالی و بهبود مستمر و ارتقاء کیفیت آموزشی در تمامی مقاطع را در دستور کار قرار دادیم.

وی نظارت و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را سرچشمه پویایی، خلاقیت و نوآوری در بدنه آموزش آموزش برشمرد و گفت:سلامت اداری و رضایتمندی جامعه هدف آموزش و پرورش مرهون تلاش‌های شبانه روزی این قشر زحمت کش است.

عزت خواه با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و کارشناسان حوزه نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل و ادرات شهرستان‌ها و مناطق، از آنان خواست بیش از پیش در پیشبرد اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با تشریح عملکرد این حوزه پیش از بازگشایی مدارس تا به امروز گفت: امسال پیش از بازگشایی مدارس بیش از ۲ هزار مدرسه در موضوعات ستاد ثبت نام و طرح مهر در سراسر استان مورد بازدید قرار گرفتند.

محمد دانشی افزود: رعایت عدالت، پاک دستی، فساد ستیزی و ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان و دانش آموزان از اولویت‌های کاری این اداره است.

وی گفت:برای تحقق این مهم نظارت و ارزیابی هم در مدارس و هم در ادارات آموزش و پرورش تا پایان سال به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.