معاون عمرانی استاندار کرمان در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن از سایت ۳۴۰ هکتاری الحاقی به شهر جیرفت بازدید کرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز شنبه ۲۰ آبان ماه از سایت ۳۴۰ هکتاری الحاقی به شهر جیرفت بازدید کرد.

این بازدید با همراهی مدیران کل راه و شهرسازی جنوب و میراث فرهنگی انجام و توافقات اولیه انجام شد، تا موضوع در شورای مسکن استان نهایی شود. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی همچنین در جلسه شورای مسکن جنوب استان گفت: برنامه اول دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که مورد توجه ویژه شخص رئیس جمهور قرار دارد.

وی با بیان اینکه اغلب اراضی در طرح مسکن مهر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، افزود: با توجه به میزان آمار متقاضیان و برنامه ابلاغی به استان با تلاش مستمر و الحاق اراضی، هیچ گونه مشکل و نگرانی در تخصیص زمین وجود ندارد. 

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به نشستی با جامعه مشاوران و پیمانکاران در راستای تسهیل و تسریع امور طرح نهضت ملی مسکن گفت: قطعات حتی الامکان به صورت تک واحدی و انفرادی واگذار می‌شود، مگر اینکه بافت شهری مستلزم طرح چند واحدی باشد. 

موسوی افزود: با مساعدت میراث فرهنگی بخشی از اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جیرفت با بازدید و توافقات امروز تامین شد.

وی همچنین از بانک‌ها خواست تا بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، شرایط اعطای تسهیلات را فراهم و تسریع کنند.

موسوی گفت: برای کاهش هزینه‌های مردم، شهرداری‌ها نهایت مساعدت در تخفیفات صدور پروانه‌های طرح نهضت ملی مسکن را انجام دهند و اگر شهرداری بیش از سهم ۳۰ درصد خود تخفیف لحاظ کرد، ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب در اختصاص اراضی مورد تفکیک به شهرداری‌ها جبران کنند. 

موسوی به پیشرفت چشمگیر پروژه‌های مسکن ملی در شهرستان سیرجان اشاره و اظهار داشت: طبق برنامه بیش از ۱۴۰۰ واحد به متقاضیان در سیرجان در ایام دهه فجر تحویل خواهد شد. 

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان واگذاری ۲۱۰۰ واحد در هفته دولت به متقاضیان افزود: اجازه واگذاری ۴۹۹ هکتار از اراضی دستگاه‌های مختلف دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اخذ شده است. 

موسوی در ادامه به ۸۰ واحد در حال احداث طی دو پروژه با محوریت بنیاد مسکن در شهر جیرفت اشاره کرد و افزود: ۵۸۲ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به متقاضیان معرفی شده به پروژه با محوریت راه و شهرسازی بوده که ۴۴ میلیارد تومان از آن مربوط به جنوب استان است.

برچسب ها: نهضت ملی مسکن ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار