فرماندار شهرستان اسکو بر لزوم کسب مجوز لازم از میراث فرهنگی جهت هرگونه مرمت کران‌های تخریب شده در محدوده تاریخی کندوان تاکید کرد.

حسین فیروزی در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای تاریخی کندوان، میزان تحمل و پذیرش گردشگر در داخل روستا را حدود ۵ هزار نفر در روز برشمرد و گفت:با توجه به ثبت جهانی گردشگری کندوان و پیش بینی افزایش ورود گردشگر به این روستا ضرورت ساماندهی و مدیریت گردشگران بر اساس استاندارد‌های لازم گردشگری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: تاکنون در پیک‌ترین روز سال که مربوط به روز طبیعت بود حدود ۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد روستای کندوان شده و این میزان گردشگر نیاز به خدمات رفاهی و خدماتی و گردشگری مناسب و استاندارد را می‌طلبد.

وی همچنین سد معبر فروشندگان و مغازه داران روستایی، فعالیت غیر مجاز راهنمایان گردشگری در ورودی روستا، استفاده فروشندگان و مغازه داران از ورق‌های فولادی و فلزی غیر متجانس با بافت تاریخی کندوان در بازارچه برای پوشش سقف و درب مغازه‌ها و عدم رعایت اصول استاندارد پذیرش گردشگر توسط برخی فروشندگان در روستا را از جمله مشکلات پیش پای کندوان در برخورد با مسافران برشمرد و بر ضرورت آموزش روستائیان تاکید کرد.

برچسب ها: کندوان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار