در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مهمترین محور سفر رئیسی به ریاض

کارشناس سياست خارجی گفت: ابعاد سفر رئیس جمهور به ریاض، توسعه همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی است اما مسئله غزه در این سفر برجسته خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان ساعتی قبل به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی با بدرقه معاون اول خود عازم ریاض شد.

پیر محمد ملازهی کارشناس سياست خارجی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت این سفر گفت: ابعاد این سفر توسعه همکاری‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و مسائلی از این دست است. اما موضوعی که در این اجلاس‌ برجسته خواهد شد مسئه غزه خواهد بود و کشتار‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، البته اینکه کشور‌های عضو بتوانند تصمیمی در این زمینه بگیرند که موثر باشد چندان نباید خوش بین بود، اما در هر حال این بخشی از شرایط موجود منطقه است که انتظار می‌رود سران کشور‌های عضو در این زمینه موضع صحیحی اتخاذ کنند.

وی ادامه داد:، اما آنچه که در زمینه توسعه همکاری‌های منطقه‌ای بین این چند کشور عضو برقرار می‌شود، به نظر می‌رسد که زمینه‌ها مساعد خواهد بود و شرایط به گونه‌ای در منطقه جلو می‌رود که همکاری‌های اقتصادی، منطقه‌ای و تجاری به گونه‌ای باشد که اقتصاد این کشور‌ها مکمل هم شوند و بخش‌هایی از نیاز خود را از طریق خودشان تامین کنند. رئیس جمهور ایران نیز عضو این سازمان است و بعد از ۱۱ سال عازم عربستان می‌شود و در جریان تصمیم گیری‌ها به صورت مستقیم قرار دارد و می‌تواند نقطه نظرات ایران را در این اجلاس بیان کند.

گفتنی است که رئیس جمهور کشورمان پیش از آغاز این سفر تاکید کرد که «نشست اضطراری با موضوع فلسطین برگزار خواهد شد و درخواست ایران برای تشکیل این نشست به یک ماه قبل بر می‌گردد. قرار است این نشست در ریاض با شرکت سران کشور‌های اسلامی برگزار شود. اگر اقدامات صهیونیست‌ها جنایت علیه بشریت نباشد پس چه اقدامی جنایت علیه بشریت است؟»

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار