استاندار گلستان در ستاد مدیریت بحران استانی در کلاله بر تسریع در پاکسازی شهر کلاله و خانه های آسیب دیده از سیل با استفاده از امکانات بخش خصوصی و نیروی بیشتر تاکید کرد.

علی محمد زنگانه گفت: شهر کلاله باید با استفاده از امکانات بخش خصوصی و نیروی انسانی بیشتر و تامین امکانات لازم از شهر‌های دیگر سریع‌تر پاکسازی شود. 

او همچنین افزود: با استفاده از نیروی انسانی و بسیج امکانات به خانه‌های آسیب دیده از سیلاب کمک شود و برای احداث دیواره حائل در چشمه آقسو جهت جلوگیری از ورود گل و لای اقدام شود.

استاندار از بخشداران و دهیاران خواست: ساخت و ساز‌های غیر مجاز، دست اندازی‌ها به اراضی کشاورزی و منابع ملی را گزارش کنند و طرح‌های آبخیزداری و لایروبی رودخانه و کانال‌ها در اولویت قرار گیرد.

دکتر آریانپور نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقلیم در استان گلستان دچار تغییر است و باید کاری کرد که مردم از هر بارش شدید باران دچار نگرانی و استرس نشوند و قبل از اجرای هر طرح کارشناسی شده از کارشناسان خبره در نقطه اجرای طرح نظر خواهی شود.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله هم در این جلسه اعلام کرد: برآورد اولیه از وارد شدن خسارت حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب دارد.

او گفت: سیلاب به حدود ۳۵ هزار متر مربع معابر و جداول در روستا‌های بخش مرکزی و ۵۰ هزار متر مربع بخش پیشکمر، ۳ کیلومتر جاده روستایی، بیش از ۸۰ واحد مسکونی و ده‌ها واحد صنفی و زیر ساخت‌های شهری خسارت زده است.

در این جلسه برخی مدیران استانی و شهرستانی گزارش‌هایی از خسارت وارده و اقدامات انجام شده را اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.