نماینده مردم بناب گفت: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان حمایت کنند و الان هم برای حمایت از کشاورزان جمع شده ایم تا ببینیم چکار می توانیم انجام دهیم که امسال کشاورزان ضرر نکنند.

محمد باقری بنابی با انتقاد از ناهماهنگی‌های صورت گرفته در خصوص انتشار نامه خلق الساعه آن هم محرمانه توسط مسئولین جهاد کشاورزی، تاکید کرد وگفت: هفته قبل نامه محرمانه خلق الساعه‌ای با عنوان ممنوعیت صادرات پیاز و گوجه فرنگی در فضای مجازی انتشار یافت که باعث شد تا به بازار پیاز شوک بزرگی وارد شود و یک سکته ناقصی را تجربه کند که اصولا اگر قرار بر ممنوعیت باشد باید ۳ الی ۶ ماه قبل اعلام گردد تا کشاورزان نیز چاره‌ای برای خود بیاندیشند.

وی افزود: اگر این نامه ممنوعیت چند روز دیگر هم کش پیدا میکرد پیازکاران زحمتکشی که از ساعت ۴ صبح از این شهر به شهر‌های دیگر جهت کاشت و برداشت محصول پیاز میرفتند باید محصولشان که تولید امسال بناب ۱۲۰ هزار تن برآورد میشود با کمترین قیمت آن هم اگر خریداری بود میفروختند.

وی گفت: دلیل اینکه قیمت تمام شده پیاز بناب کمی پایین‌تر از قیمت تمام شده سایر مناطق است، اکثر پیازکاران به همراه خانواده در مزرعه پیاز کار می‌کنند و این امر باعث میشود تا قیمت تمام شده محصول کمی پایین‌تر باشد و این نشانگر این است که مردم این منطقه علی الخصوص این روستا در زمینه کشاورزی بسیار زحمتکش هستند و اگر اینگونه نبود قیمت تمام شده پیاز بناب از قیمت تمام شده مناطق دیگر بیشتر می شد.

نماینده مردم بناب  بیان کرد: در این راستا لازم است مسئولین وزارتی، سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان برنامه دقیقی برای کاشت محصولات کشاورزی ارائه دهد تا کشاورزان دچار اینگونه بلاتکلیفی‌ها نشوند و متحمل ضرر و زیان نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.