رئیس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی تایمز در حوزه‌های موضوعی علوم زیستی، مهندسی و علوم فیزیکی موفق به کسب رتبه شد.

حامد قادرزاده اظهار کرد: یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: این رتبه بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آن‌ها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند که دانشگاه کردستان در حوزه‌های موضوعی مختلف موفق به کسب رتبه شده است.

وی یادآور شد: این دانشگاه در حوزه موضوعی مهندسی رتبه ۸۰۰-۶۰۱، حوزه علوم زیستی رتبه ۸۰۰-۶۰۱ و علوم فیزیکی رتبه ۸۰۰-۶۰۱ را کسب کرده است.

کسب رتبه دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی شانگهای

 قادرزاده  در ادامه اظهار کرد: این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی شانگهای هم در چند حوزه موضوعی موفق به کسب رتبه شد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است.

وی بیان کرد: این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب پنج حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (هشت رشته)، حوزه علوم زیستی (چهار رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: از بین پنج هزار دانشگاه که از ۱۰۴ کشور جهان در این رتبه‌بندی شرکت کرده بودند، هزار و ۹۰۰ دانشگاه در فهرست نهایی این رتبه بندی قرار گرفتند که دانشگاه کردستان در حوزه‌های موضوعی مختلف موفق به کسب رتبه شده است.

قادرزاده ادامه داد: در حوزه علوم طبیعی، رشته زمین شناسی موفق به کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در جهان و کسب رتبه اول در ایران شده است.

وی افزود: این دانشگاه در حوزه علوم مهندسی، رشته مهندسی برق و الکترونیک نیز دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در جهان و کسب رتبه دوم در ایران شد.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: دانشگاه کردستان همچنین در حوزه علوم زیستی، رشته علوم کشاورزی موفق به کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در جهان و همراه با دانشگاه شیراز موفق به کسب رتبه سوم در ایران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.