رئیس دانشگاه بین المللی چابهار در دیدار معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان از این دانشگاه گفت دانشجویان افغانستانی می توانند در رشته‌های مختلف مهندسی تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: ۱۳۵ دانشجوی افغانستانی در ۲۲ رشته دانشگاه بین المللی چابهار در مقطع کارشناسی و ارشد مشغول به تحصیل هستند.

عبدالغفور بادپا در دیدار با هیأت عالی‌رتبه افغانستان به سرپرستی ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس الوزرا افغانستان در چابهار اظهار داشت: دانشجویان در فضای آرام همراه با امکانات رفاهی، ورزشی و سکونت در مجتمع اقامتی امام علی (ع) می توانند بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵۰ دانشجوی خارجی ۱۳۵ دانشجو از کشور افغانستان هستند افزود: دانشجویان افغانستانی می توانند در رشته‌های مختلف مهندسی تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی بین المللی چابهار در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۰۰۲ میلادی) با مجوز رسمی وزارت علوم با هدف «خانه ایرانی جایگاه دانش بین‌المللی» جهت آموزش و تربیت نیروی متخصص قابل‌ رقابت با کشورهای پیشرفته با همکاری دانشگاه‌های خارجی و داخلی تأسیس شده است.

این درحالی است که ملابرادر در سفر به چابهار گفت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران اولویت افغانستان است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار