ایجاد ۷۰۰ شبکه در زنجیره تامین مشاغل خانگی در کشور

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون گفت: تاکنون ۷۰۰ شبکه در زنجیره تامین مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه اشتغال و کارآفرینی اصفهان گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی کشور در سال گذشته و امسال اختصاص یافته که ۳۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به سال گذشته است.


آزیتا همتیان افزود: با رشد مطلوب مشاغل خانگی و ورود فعالان اقتصادی بویژه بانوان به این عرصه، موفق به دریافت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک مرکزی شدیم که از این رقم هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان اصفهان تخصیص یافته است.


او  با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۵ استان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی نیز بویژه در میان زنان افزایش یافته که یکی از دلایل آن ارزش گذاری و بها دادن به توانمندسازی طرح‌های اشتغال مختص بانوان است که رهاورد دولت سیزدهم است.


همتیان با تاکید به نقش مشاغل خانگی در اقتصاد و اشتغال کشور افزود: دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر رویکرد‌های خود در خصوص مشاغل خانگی را تغییر داده و با برداشتن موانع پیش روی این مشاغل، میزان تسهیلات بانکی برای آن‌ها را افزایش داده است.


او همچنین یکی از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توسعه مسائل پشتیبانی در مشاغل خانگی بیان کرد و گفت: ما بدنبال گفتمان سازی عمومی در باره مشاغل خانگی هستیم و تاکنون ۷۰۰ شبکه در زنجیره تامین مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار