وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: افغانستان به واردات مواد خام و شمش از ایران نیاز دارد.

 وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به نیاز کشورش به تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی، گفت: افغانستان روزانه به سه هزار تُن مواد خام و شمش نیاز دارد که باید با استفاده از تعرفه‌های گمرکی وارد کند، و قطعا برای تامین بخشی از این عدد تفاهم نامه‌های همکاری با ایران به امضا می‌رسانیم.


نورالدین عزیزی ابراز امیدواری کرد: دولت متبوعش بتواند حجم تجارت خود با ایران را به ۱۰ میلیارد دلار برساند.


او  گفت: در آینده نزدیک هیات‌های مختلف اقتصادی از افغانستان به اصفهان می‌آیند تا مبادلات تجاری بیشتری به ثبت برسد.


وزیر صنعت و تجارت افغانستان افزود: با توجه به معادن متعدد که در این کشور فراهم است با ایران در زمینه انتقال فناوری برای استخراج، ذوب و تولید مقاطع فولادی همکاری می‌کنیم.


مسئول هیات اقتصادی افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های خوبی در حوزه صنعت و تولید کسب کرده است.
ملا عبدالغنی برادر ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، پیشرفت‌های خوبی در اقتصاد و صنعت افغانستان هم رُخ دهد.


معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در امور اقتصادی افزود: تولیدات آهن و فولاد با مقیاس کوچکتر در افغانستان هم وجود دارد و همکاری با ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند در توسعه صنعت فولاد کشور ما نیز موثر باشد.


او اضافه کرد: افغانستان برای ایجاد زیرساخت‌های خود به صنایع فولادی نیاز دارد و در این زمینه به تجربه کشور دوست و برادر ایران نیاز دارد و امیدواریم این تجربیات در اختیار ما قرار گیرد.


هیات عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، بنا به دعوت رسمی ایران روز شنبه، ۱۳ آبان وارد تهران شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.