کتابخانه دیجیتال رضوی، در راستای نهضت روشنگری از حقوق ضایع شده مردم فلسطین، پایگاه تخصصی مطالعاتی فلسطین را در همایش «فلسطین سرزمین پایداری» رونمایی کرد.

مهدی کریمی مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در پایگاه تخصصی مطالعاتی فلسطین مشتمل بر ۳۷۴۰ رکورد منبع دیجیتال مرتبط با کشور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی از قبیل نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، پایان‌نامه، منابع الکترونیکی، بریده جراید و... بارگذاری و از طریق وب سایت کتابخانه به نشانی digital.aqr.ir در دسترس کاربران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دسترسی به منابع این پایگاه طبق قوانین کپی‌رایت از طریق مطالعه آنلاین و یا از طریق سامانه‌های خدمات تحویل مدرک و امانت منابع کتابخانه دیجیتال صورت گرفته است.

مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، دسترسی سریع و آسان پژوهشگران به منابع اطلاعاتی دیجیتال موجود در آستان قدس رضوی با محور موضوعی فلسطین را هدف راه‌اندازی این پایگاه عنوان کرد.

کریمی گفت: کتابخانه دیجیتال رضوی با ایجاد امکان دسترسی به منابع موجود در کتابخانه سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به ویژه منابع نایاب و کمیاب، زمینه آموزش و پژوهش را برای اهل مطالعه تسهیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.