شهروندان اروندی به منظور همکاری با گروه های نظارتی دامپزشکی عرضه ماهیان حرام گوشت را گزارش دهند.

برخی افراد اقدام به فروش ماهی و آبزیان حرام با عناوینی چون ماهی پرورشی و ماهی تازه جنوب در نقاط مختلف استان و میادین تره بار و جاده‌های استان می کنند که فروش این گونه آبزیان در وانت‌ها و خودروهای سواری و به قیمت نازل صورت می گیرد.

دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خوزستان در واکنش به این موضوع اطلاعیه ای صادر کرد و در خصوص عرضه ماهیان حرام گوشت هشدار داد.

از شهروندان نیز خواسته شده ضمن خرید ماهی از مراکز عرضه مجاز که دارای مجوزهای کسب و مجوزهای بهداشتی از اتحادیه ها و سایر دستگاه های بهداشتی استان هستند و معمولا تحت نظارت دوره ای دامپزشکی فعالیت می کنند عرضه هرنوع ماهی حرام را به به دفتر نمایندگی ولی فقیه مستقر در اداره کل دامپزشکی خوزستان و یا سامانه ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ پیامک کنند.

برابر آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت و فتواهای مراجع تقلید ماهیان بدون فلس و پولک از آبزیان است مانند تمامی مار ماهی ها (رودخانه ای و دریایی)، انواع گربه ماهی رودخانه ای و دریایی، انواع کوسه ماهی، ماهی یال اسبی (اسبک)، سفره ماهی، صدف دریایی، حلزون دریایی، ماهی مرکب، عروس دریایی، انواع خرچنگ و لابستر، پستانداران دریایی ( نهنگ و دلفین) و کلیه دوزیستان ( تمساح، لاک پشت و قورباغه) حرام بوده و غیر قابل مصرف خوراکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.