امروز واحد پرورش ماهیان گرمابی با هدف مراقبت از بیماری KHV پایش شد.

همزمان با حضور رئیس و کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان استان در مراکز مزارع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر، رصد و پایش بهداشتی بیماری های KHV در شهرستان خرمشهر اجرا شد.

کاظم داودی رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر در حاشیه این بازدید گفت : توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای در خصوص مقابله و پیشگیری از بروز انواع بیماری‌های آبزیان با حضور مدیرعامل اتحادیه مجتمع شهید احمدیان و مسئول فنی بهداشتی مرکز پرورش ماهیان گرم آبی توسط رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی خوزستان ارائه شد.

به گفته او رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، انجام ضد عفونی آب ورودی و خروجی به مزارع، تامین بچه ماهی مورد نیاز با مجوزهای بهداشتی از سوی دامپزشکی مهم ترین راه کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری های آبزیان به ویژه بیماری های ویروسی در صنعت پرورش آبزیان به شمار می رود.

او همچنین گفت : مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر دارای ۲ فاز مجزا آسا که در این مجتمع ۱۳۷ مزارع پرورش ماهیان گرم آبی فعال می باشد که در بازدید از مراکز پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر رصد و پایش بیماری‌ ویروسی KHV به همراه نمونه برداری‌ و ارسال نمونه‌ها برای انجام آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای دامپزشکی استان خوزستان صورت پذیرفت.

 KHV یك بیماری ویروسی مختص ماهیان گرمابی بوده و بطور طبیعی تنها از كپور معمولی و واریته های آن مانند ماهی كویی گزارش شده و عوامل مهمی مانند درجه حرارت آب، حدت ویروس، سن ماهی و شرایط آن، میزان تراكم ماهی در استخر و عوامل استرس زا از قبیل حمل و نقل، تكثیر و كیفیت پائین آب می توانند در الگو و بروز بیماری نقش داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.