رصد ۲۷۱ مدرسه در استان کرمانشاه

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد کرمانشاه از رصد ۲۷۱ مدرسه استان خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها موارد مختلفی خصوصا سیستم‌های گرمایشی مدارس از نظر استاندارد ارزیابی می‌شود.

یاسر مرادی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد کرمانشاه با بیان اینکه قرار است در قالب طرح مشترک اداره کل استاندارد و آموزش و پرورش استان با عنوان " ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مدارس ابتدایی"، ۲۷۱ مدرسه سطح استان از نظر انطباق شاخص‌های مختلف با استاندارد اجرا شود، گفت : طرح از اوایل آذرماه شروع شده و باید تا قبل از اسفند به اتمام برسد.

وی ادامه داد: فعلا بر اساس دستورالعمل سازمان ملی استاندارد، این نظارت‌ها برای مدارس ابتدایی در سراسر نقاط استان خواهد بود.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد کرمانشاه وضعیت تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس را از مهمترین مواردی دانست که ارزیابی خواهد شد و تاکید کرد: چک لیستی در اختیار داریم که سایر موارد از جمله وضعیت دما و تهویه، میزان نور کلاس، وضعیت آلودگی صوتی، پنجره، درب، ارتفاع و ابعاد کلاس، جنس میز و صندلی و نیمکت، چیدمان کلاس، فاصله میز و صندلی، تجهیزات برق، تخته سیاه و سایر ویژگی‌های ساختاری و مکانی کلاس درس مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مرادی از اجرای این طرح برای دومین سال یاد کرد و افزود: یکی دیگر از مواردی که در جریان بازرسی‌ها رصد می‌شود، مواردی است که سال گذشته دچار مشکل بوده و باید امسال با همکاری آموزش و پرورش اصلاح شده باشد.

وی اظهار کرد: نتایج همه این بازرسی‌ها در نهایت در اختیار سازمان ملی استاندارد و جهت انجام اصلاحات مربوطه در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.