مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران استان در نخستین جشنواره حضرت ابوالفضل العباس (ع) تندیس ایثار را به خود اختصاص دادند.

مسعود مثنوی اظهار داشت: امدادگران استان در دو بخش نخستین جشنواره حضرت ابوالفضل العباس (ع) تندیس ایثار را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در این جشنواره از ۷۰ نفر از امدادگران، نجاتگران، پرسنل جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات که در عملیات‌های مختلف حضور موثری داشتند، تجلیل شد که "حکیمه محمدی" کارشناس آمار و سامانه امداد و نجات و "علی بدری" نجاتگر یک شهرستان کوهرنگ به عنوان ۲ نیروی منتخب امدادی از استان معرفی شدند.

به گفته وی، در این جشنواره از چهار استان که بیشترین عملیات‌های و خدمات آماده ونجات را در سال‌گذشته داشتند و همچنین ۶ پایگاه برتر کشور تقدیر شد.

مثنوی افزود: ۳۳ هزار جوان در استان عضو جمعیت هلال‌احمر هستند و در قالب طرح‌های متنوع (خدماتی، امدادی، آموزشی و فرهنگی) به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۳۵۰ کانون دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان و طلاب و غنچه‌ها در استان فعال است و به‌صورت آماده‌باش برای فراخوان کمک در حوادث احتمالی ساماندهی شدند.

وی اظهار داشت: اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر استان در طرح‌های مختلف خدمات بشر دوستانه ارائه خدمت به مسافران نوروزی، اجرای طرح کاشت نهال، برگزاری طرح شوق رویش، اردو‌های آموزشی، امدادی، فرهنگی، طرح یاس، طرح دادرس فعالیت دارند.

مثنوی افزود: در سالجاری دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) با همکاری آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر همزمان با سراسر کشور برای ۶ هزار دانش‌آموز در ۲۰۰ مدرسه استان آغاز شد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان در رشته‌های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی آموزش می‌بینند.

مثنوی انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.

برچسب ها: هلال احمر ، تندیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار