مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۲۵ هزار نفر از مرز شوشمی پاوه از زمان بازگشایی این مرز تاکنون خبر داد.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز شوشمی برای تردد مسافرین از تیر ماه امسال، گفت : خوشبختانه استقبال خوبی برای تردد از این مرز صورت گرفته و از زمان بازگشایی شوشمی تا کنون ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر از این مرز تردد داشته اند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مرز شوشمی زیرساخت‌های موقت پایانه‌ای در این مرز ایجاد شده، تاکید کرد: این زیرساخت‌ها در حال حاضر جوابگوی نیاز تردد روزانه از این مرز هست، اما در بلندمدت برای اجرای زیرساخت‌های دائمی پایانه‌ای در شوشمی برنامه داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اجرای زیرساخت‌های دائمی در پایانه مرزی شوشمی را منوط به تعیین تکلیف طرح جامع این مرز دانست و اظهار کرد: طرح جامع مرز شوشمی اکنون در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مطرح شده و در انتظار تایید نهایی است.

به گفته کرمی، اجرای هر طرحی برای زیرساخت‌های دائمی مرز شوشمی و تامین اعتبارات لازم برای آن باید در قالب طرح جامع دیده شود و به محض تایید نهایی برنامه‌های زیرساختی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع مرز شوشمی در محوطه ۱۶ هکتاری دیده شده است، خاطرنشان کرد: در فاز اول محدوده حدود هفت هکتاری عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه سالن ترانزیتی، امکانات رفاهی و ... را از جمله زیرساخت‌هایی دانست که برای پایانه مرزی شوشمی در نظر گرفته شده و یادآور شد: دو جاده دسترسی شامل یک جاده برای تردد کامیون و یک جاده برای تردد مسافر نیز دیده شده که جاده باری در حال حاضر در حال استفاده است و جاده تردد مسافری نیز زیرسازی شده و کار‌های آسفالت آن باقی مانده است.

کرمی با اشاره به حجم قابل توجه حمل بار از مرز شوشمی، از تردد بیش از ۱۴ هزار و ۴۲۰ دستگاه ناوگان باری سنگین از این مرز از ابتدای سال جاری خبر داد که بیش از ۱۴۸ هزار تن بار را جابجا کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.