هوش مصنوعی مولد گلکسی S۲۴ احتمالاً پولی می‌شود

سامسونگ ممکن است دسترسی به ابزار‌های هوش مصنوعی مولد گلکسی S۲۴ را به اشتراک پولی محدود کند.

سال ۲۰۲۳ سال هوش مصنوعی مولد بوده است. شرکت‌های زیادی برای نوآوری و یافتن راه‌های جدید به‌منظور پیاده‌سازی این فناوری در زندگی روزمره کاربران تلاش کرده‌اند. در راستای این تلاش‌ها، سامسونگ هم درحال توسعه ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید برای سری S۲۴ است که از معماری جدید NPU در تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که سامسونگ ممکن است دسترسی به این ابزار‌های هوش مصنوعی را به اشتراک پولی محدود کند.

براساس گزارش یک منبع آگاه به نام Tech Reve در ایکس، سامسونگ احتمالاً هوش مصنوعی مولد پرچمدار‌های S۲۴ را به‌صورت اشتراکی در دسترس قرار می‌دهد. این موضوع در جامعه فناوری بحث‌هایی در پی داشته و بسیاری در مورد دلیل دریافت هزینه برای پردازش هوش مصنوعی روی خود دستگاه تردید دارند. زمانی که گوشی تمام پردازش هوش مصنوعی را در موبایل کاربر انجام می‌دهد، ارائه اشتراک پولی دیگر منطقی نیست. یک رویکرد بهتر برای سامسونگ می‌تواند این باشد که با استفاده از رایانش ابری اشتراکی، با بارگذاری بخشی از بار هوش مصنوعی در سرورها، پردازش‌ها را سریع‌تر کند.

درحالی‌که جزئیات دقیق ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی S۲۴ هنوز اعلام نشده است، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که با استفاده از تراشه جدید اگزینوس ۲۴۰۰، سامسونگ قصد دارد عملکرد‌هایی مشابه با ChatGPT و Google Bard را معرفی کند. بدین‌ترتیب به کاربران امکان دسترسی به یک چت‌بات هوش مصنوعی داده می‌شود که مستقیماً در گوشی ساخته و پردازش می‌شود. علاوه‌براین، ابزار جدید تولید متن به تصویر هوش مصنوعی با کمک اگزینوس ۲۴۰۰ نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد در وهله اول به پردازش هوش مصنوعی روی خود دستگاه تکیه کند.

دستیار صوتی Bixby در سال‌های اخیر توسعه محدودی را تجربه کرده است. بااین‌حال، با رونق‌گرفتن فناوری‌های هوش مصنوعی مولد، بیکسبی می‌تواند دستخوش تغییرات اساسی شود و به‌طور بالقوه فاصله خود با رقبایی مانند Google Assistant و سیری اپل را کاهش دهد. بیکسبی با معرفی ویژگی‌های جدید خواهد توانست در تبدیل گفتار به نوشتار و مکالمات طبیعی‌تر و شبیه به انسان عملکرد بهتری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار