نخست وزیر مالزی تاکید کرد کشورش با تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه حماس مخالفت می‌کند.

انور ابراهیم، ​​نخست‌ وزیر مالزی با بیان اینکه کشورش هرگونه تحریم یکجانبه علیه جنبش حماس را رد می‌کند، درباره پیش‌نویس قانون ارائه شده آمریکا برای جلوگیری از حمایت مالی دولت‌های خارجی از جنبش فلسطینی صحبت کرد.

به گزارش آناتولی، در نامه‌ای که ابراهیم برای پارلمان مالزی ارسال کرده آمده است: پیش نویس قانون جلوگیری از تامین مالی بین المللی که توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و در انتظار تصویب در سناست نمی‌تواند مورد تایید مالزی قرار گیرد. تحریم‌های یکجانبه آمریکا را نمی‌پذیریم.

شایان ذکر است که مالزی بار‌ها بر راه حل دو دولتی در مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین تاکید کرده و هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۳۲ روز است که جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که در آن ۱۰۲۲ فلسطینی از جمله ۴۱۰۴ کودک و ۲۶۴۱ زن شهید  و بیش از ۲۵۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در این میان آمریکا نه تنها قدمی برای توقف کشتار فلسطینیان برنداشته است بلکه تاکنون دو بار قطعنامه شورای امنیت را در خصوص توقف بمباران غزه وتو کرده و به صهیونیست‌ها برای کشتار مردم فلسطین چراغ سبز نشان داده است. علاوه بر این آمریکا به دنبال فشار به کشور‌های جهان برای عدم حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

برچسب ها: جنبش حماس ، مالزی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار