در طرح ویژه بازدید بهداشتی از تالار‌های پذیرایی، صاحبان ۱۱ تالار پذیرایی از حوزه بهداشت شهرستان قزوین اخطار گرفتند.

هاشم یوسفی رییس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: در طرح ویژه بازدید بهداشتی از تالار‌های پذیرایی، به صاحبان ۱۱ تالار پذیرایی به علت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی اخطار کتبی برای رفع نواقص بهداشتی داده شد.

یوسفی افزود: در این طرح، شش تیم از بازرسان بهداشت محیط مرکز از ۳۲ تالار پذیرایی در حین برگزاری مراسم جشن بازدید کردند.

وی اضافه کرد: ۱۵ مورد کُلرسنجی از آب شُرب در این مکان‌ها انجام شد و ۲۴ مورد سنجش دمای مواد غذایی و یخچال، با دستگاه‌های قابل حمل انجام شد.

این مقام مسئول بهداشتی با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت محیط علاوه بر نظارت به بهداشت مواد غذایی، بهداشت فردی کارکنان و به کار نگرفتن اتباع خارجی در تالار‌ها را رصد کردند.

یوسفی گفت: ۱۴ مورد از مواد غذایی نیز نمونه برداری شد که برای بررسی به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارسال شد.

کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین با بیان اینکه این طرح روز ۱۱ آبان ۱۴۰۲ اجرا شد، گفت: طبق قانون، اتباع خارجی، بدون دریافت مجوز‌های لازم نمی‌توانند در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، فعالیت داشته باشند.

یوسفی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه رعایت نکردن موازین بهداشتی و فعالیت اتباع خارجی بدون مجوز در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، شکایات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند. 

طرح ویژه بازدید بهداشتی از تالار‌های پذیرایی، به منظور اطمینان از رعایت ضوابط بهداشی هنگام برگزاری جشن ها، توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.