شناسایی حدود ۶ هزار بیمار سرطانی در غرب خراسان رضوی

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد: تاکنون حدود ۶ هزار بیمار سرطانی در غرب استان خراسان رضوی شناسایی و زیر درمان قرار گرفته اند.

محمد شوریده یزدی اظهار داشت: سبزوار به عنوان مرکز مرجع در غرب خراسان، از قطب‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی شمال شرق کشور است که جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.

وی افزود: این بیماران سرطانی از امکانات جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی کلینیک پیشگیری از سرطان سبزوار بهره گرفته و دوره درمانی خود را سپری می‌کنند.

وی گفت: سرطان، دومین عامل مرگ و میر جوامع بشری بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی است و شایع‌ترین سرطان در بین بانوان، سرطان پستان است که عامل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: در کلینیک پیشگیری از سرطان که در کلینیک ویژه دانشگاه استقرار دارد، با استفاده از تجهیزات ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و آندوسکوپی، امکان لازم برای تشخیص زودهنگام و درمان به موقع سرطان هایی، چون سرطان پستان، کولون و دهانه رحم برای بیماران فراهم شده است.

دکتر شوریده افزود: با توجه به تجهیزات درمانی به کار گرفته شده در کلینیک سرطان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد تست تشخیصی ماموگرافی و سونوگرافی برای بیماران مشکوک انجام شده که این اقدامات منجر به شناسایی بیش از ۲۰۰ مورد بیمار مشکوک به سرطان پستان شده است.

وی اظهار کرد: با ارائه اقدامات تکمیلی‌تر به منظور تشخیص زودهنگام بیماری، درصد قابل توجهی از بیماران سرطان پستان، به موقع درمان شده‌اند که امیدواریم با تکمیل تجهیزات و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، بیماران سرطانی بیشتری در کلینیک پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار زیر درمان قرار بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار