سی‌ان‌ان: اسرائیل نگران تشدید حملات سایبری ایران است

مقام ارشد مسئول امور سایبری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این رژیم بسیار نگران است که ایران جنگ سایبری مخفی و طولانی‌مدت خود با اسرائیل را با حملاتی جدی‌تر به زیرساخت‌ها تشدید کند.

 

گابی پورتنوی (Gaby Portnoy) مدعی شد: «آن‌ها [ایران]می‌دانند که در فضای سایبری نسبت به فضای فیزیکی می‌توانند آزادانه‌تر عمل کنند. ما تا جایی که بتوانیم برای آن آماده‌ایم.»

وی با بیان اینکه هدفش این است که از تبدیل شدن فضای سایبری به «جبهه دیگری» از جنگ بین اسرائیل و حماس جلوگیری کند، ادعا کرد که «هر گونه تنش‌زایی ایران در فضای سایبری، بهایی خواهد داشت و به این معناست که هکر‌های اسرائیلی می‌توانند با عملیات‌های خود علیه ایران تلافی کنند.»

سی‌ان‌ان اعلام کرد: گروه‌های هکر ایرانی در فلج کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌های رژیم صهیونیستی مهارت خود را ثابت کرده‌اند.

این گزارش به ماهیت واقعی جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و ناتوانی تل‌آویو برای حمله سایبری به ایران اشاره دارد.

پورتنو همچنین مدعی شد که هکر‌های وابسته به حزب الله دوربین‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را هک کرده‌اند تا حرکت سربازان اسرائیلی را در هفته‌های اخیر ردیابی کنند.

طبق این گزارش پس از حملات حماس، هکر‌های ایرانی اعلام کردند که تعداد زیادی از دوربین‌های امنیتی اسرائیل را هک کردند. به هر حال، سلسله فعالیت‌های سایبری اخیر ایران نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکایی و صهیونیستی به وجود آورده است که تهران می‌تواند از قابلیت‌های هکری قابل توجه خود برای ضربه زدن به منافع اسرائیل و ایالات متحده استفاده کند و در عین حال از رویارویی مستقیم با اسرائیلی‌ها جلوگیری کند.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

همچنین شکنندگی رژیم صهیونیستی در مقابل موج حملات سایبری به حدی بوده که حتی حساس‌ترین سایت‌های آن از جمله سایت‌های سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به موساد و همچنین کِنست (پارلمان) و شبکه حمل و نقل این رژیم نیز تاکنون هک شدند.

با وجود حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی در زمینه سایبری، اما این رژیم همواره بسیاری از اطلاعات مربوط به ماهیت این حملات را پنهان و همزمان تلاش می‌کند که خود را برخوردار از توانمندی دفاعی سایبری معرفی کند تا از این طریق از یک سو جلوی حملات مشابه به خود را گرفته و از سوی دیگر وجهه خود را به عنوان یک رژیم توانمند در منطقه نشان دهد.

با این حال، گستره حملات اخیر و تاثیر آن در محافل داخلی رژیم صهیونیستی نشان از میزان دغدغه و نگرانی‌های شدیدی دارد که مسئولان رژیم صهیونیستی در سایه ناتوانی خود با آن روبرو هستند و هر روز نیز بر دامنه این حملات و به تبع آن نگرانی‌ها افزوده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
ایران خواب راحت بیمارستان بزن
آخرین اخبار