پیام آمریکا به ایران: به‌دنبال آتش‌بس هستیم

وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها در ۳ روز گذشته پیام دادند که به دنبال آتش بس هستند، ولی در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۵ آبان ماه در اظهاراتی در واکنش به پوشیدن جلیقه ضد گلوله توسط آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق گفت: این واقعیت نقش آمریکاست.

وی یادآور شد: متاسفانه در ۳ روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که ما به دنبال آتش‌بس هستیم و اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدواریم آمریکا هر چه زودتر سیاست خود را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.

حسین امیرعبداللهیان اول آبان ماه نیز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که آمریکا تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و مدیریت جنگ علیه فلسطین در اختیار نظامیان و دستگاه امنیتی آمریکاست و از حداقل ۲ پیام آمریکا در این مدت به ایران خبر داد.

وی در این باره بیان کرد: آمریکایی‌ها مرتبا به همه طرف‌ها پیام می‌دهند. البته به ایران حداقل دو بار پیام داده‌اند این پیام شامل دو محور اساسی است. محور اول اینکه ما مایل به گسترش جنگ نیستیم و محور دوم اینکه از ایران می‌خواهیم خویشتنداری کند حتی در برخی از پیام‌ها تأکید بر این دارند که ایران به خویشتنداری دیگر کشور‌ها و طرف‌ها و کنشگران توصیه کند.

این در حالی است که اگر آمریکا که ادعا می‌کند ما به دنبال توسعه دامنه جنگ نیستیم، اما آمریکا در دو هفته اخیر ثابت کرده با ارسال ده‌ها و هزاران محموله سلاح و حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی در حال تشدید شدت دامنه نبرد در غزه و کرانه و بر روی زنان و کودکان و غیرنظامیان در فلسطین است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
دروغه
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۴۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
این اولین بار است به پت پت افتادن حتی جمال عبدالناصر که امروزه در جهان عرب بدیل نداشت و نخواهد داشت حضرات را به چنین مصیبت عظمایی دچار نکرده بود نوش جانشان
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ سردار احمد متوسلیان
۰۴:۴۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
اکنون فصل برداشت خوشه های خشم است.
آتش به خرمن عمو سام میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
فرعون هم خیلی ظلم می کرد و درست در لحظه ای که در اوج قدرت خودش بود و در پی نابودی مردم بنی اسرائیل بود به ناگه توسط خداوند قادر نابود شد.البته شما از فرعون هم بدترید اون فقط فرزندان پسر را می کشت ولی شما همه کودکان را با بمب های فسفری می کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
پیام ایران به آمریکا، برو بمیر.با این هم جنایتی که کردید مرگی ترسناک در این دنیا و آخرتی ترسناک تر در انتظارتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
پیام ایران به آمریکا، برو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
دولت آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۰:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
اسراییل رو امریکا واروپا واسه منافع خودشان مثل یه حیوان درنده تومنطقه بستن تا منافع اونها رو تامین کنه خود مردم اسراییل هم با ترس ودلهره زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه آمریکایی صهیونیست رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
آفرین
آخرین اخبار