رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین ‌الملل دانشگاه اراک از تاسیس مرکز آزفا خبر داد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین ‌المللِ دانشگاه اراک گفت: مجوز ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) در این دانشگاه صادر شد.

یحیایی افزود: در راستای ادامه مسیر بین‌المللی‌سازی دانشگاه این شهر و پذیرش دانشجویان خارجی، راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان(آزفا) به عنوان یکی از اهداف مهم این دانشگاه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به دشواری‌های اخذ این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان(آزفا)، در مهرماه سال جاری از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه اراک اعطا شد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللِ دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: این دانشگاه اکنون جزو دانشگاه‌های دارای مجوز تاسیس مرکز آزفا در کشور قرار گرفته‌است. 

یحیایی افزود: با توجه به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در سطح تمامی کشورهای منطقه و جهان، دانشگاه اراک با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محورهای اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در سطح کشور تبدیل شود.

دانشگاه دولتی اراک در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد و اکنون بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی و هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.