سرپرست مدیریت توسعه و ارتقا شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۶۲۱ هزار نفر در ۱۰ شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت این دانشگاه، زیر پوشش طرح سلامت خانواده شهری در خراسان رضوی قرار گرفتند.

حسن عبدالله زاده گفت: مرحله اول طرح نظام ارجاع سلامت خانواده شهری، از اردیبهشت ماه امسال در سه شهر قوچان، بردسکن و کاشمر خراسان رضوی آغاز شد که در مرحله دوم این تعداد از سه به ۱۰ شهر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: طرح سلامت خانواده شهری در گذشته تحت عنوان پزشک خانواده در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شد و از اردیبهشت امسال در شهر‌های بیشتر از ۲۰ هزار نفر در حال اجرا است.

سرپرست مدیریت توسعه و ارتقا شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در مرحله دوم اجرای طرح سلامت خانواده شهری هفت شهر درگز، چناران، گلبهار، سرخس، فریمان، خواف و تایباد با ۳۶۲ هزار نفر مشمول اجرای این طرح شدند.

وی گفت: با اجرای برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع شاهد ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت به افراد جامعه خواهیم بود.

عبدالله زاده با بیان اینکه در قالب طرح سلامت شهری پزشک، مراقب سلامت و کارشناس مامایی به کارگیری می‌شوند، اظهار کرد: در این طرح به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت فعال شهری بالای ۲۰ هزار نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به ازاء هر سه هزار نفر جمعیت فعال شهری یک پزشک خانواده در نظر گرفته می‌شود، افزود: هر مرکز خدمات جامع سلامت، حداقل یک کارشناس ناظر خواهد داشت که تا سقف هفت تیم سلامت خانواده را نظارت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.