کمک مرکزمطالعات شهرداری به مدیریت شهری

شهردار کرمان گفت: مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری کرمان، باید به‌طور جدی‌تری وارد حوزه مدیریت شهری شود.

سعید شعرباف، در نشستی که به‌منظور راه‌اندازی مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری کرمان و معارفۀ رییس این مرکز، با حضور معاونان و برخی از مدیران شهری برگزار شد، گفت: مستندسازی اقدامات انجام‌شده در مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری، بسیار ضروری است و برای اینکه در بسیاری موارد، دوباره‌کاری نشود، لازم است فعالیت کارگروه‌ها از مراحل اول، ضبط، ثبت و مستندسازی شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات این مرکز، ظرفیت انتشار یک ماهنامه وزین و علمی را دارد، گفت: تحقیق موردنیاز شهرداری، عموماً براساس الگو‌های زودبازده است؛ به‌عنوان مثال گاهی در خصوص شوری آب، مسأله‌ای پیش می‌آید که باید در کمترین‌زمان حل شود؛ البته این حرف به این معنی نیست که شهرداری به تحقیقات بنیادی نیاز ندارد.

شهردار کرمان، بر رویکرد چندبعدی در انجام تحقیقات تاکید کرد و گفت: بهتر است در هر کارگروه تخصصی، مثل کارگروه معماری، یک متخصص غیرمرتبط مانند جامعه‌شناس، یا اقتصاددان حضور داشته باشد تا به هر پروژه از چند بُعد نگاه شود.

شعرباف، با بیان اینکه اگر مسیر مطالعاتی این مرکز، درجهت صحیح پیش برود و نتایج مؤثری داشته باشد، می‌تواند الگویی برای سایر شهرداری‌های کشور باشد، از معاون و همکاران خود در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان برای راه‌اندازی این مرکز و فعالیت در این زمینه تشکر کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: لازم بود این جلسه برگزار شود تا فعالیت مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری کرمان، به‌طور رسمی اعلام شود و تمام علاقه‌مندان و کسانی که در حوزه‌های مختلف شهرداری دغدغه دارند، از فعالیت این مرکز باخبر شوند.

وحید خطیبی افزود: خلا حضور دانشگاهیان نه‌تن‌ها در شهرداری کرمان، بلکه در همۀ شهرداری‌های کشور دیده می‌شود، و مرکز پرژوهش و مطالعات شهرداری، یک رابط بسیار خوب است که می‌تواند این خلأ را تا حد بسیار زیادی پُر کرده و نتایج بسیار مفید و مؤثری نصیب شهرداری کند.

وی به تلاش برای فعال‌کردن این مرکز از مجرای قانونی و رسمی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های بسیاری زیاد، شهرداری کرمان به‌صورت رسمی و قطعی مجوز راه اندازی مرکز پژوهش‌ها را دریافت کرد.

برچسب ها: مرکز پژوهش ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.