در نشست هم‌اندیشی مدیران کل بنادر و دریانوردی خوزستان و راه‌آهن جنوب بر افزایش سهم ریلی در حمل و نقل کالا از مبدأ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تاکید شد.

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به احداث چهار پایانه مکانیزه غلات در این مجتمع بزرگ بندری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جانمایی سه پایانه از این تعداد در جوار محوطه شانتینگ یارد ریلی گفت: با توجه به تعهد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این پایانه‌ها به ارسال بخشی از محمولات غلات از طریق ریل، با هدف تسهیل در سیر حرکت واگن‌های حامل کالا‌های اساسی، زیرساخت‌های ریلی مربوطه از جمله پل روگذر شانتینگ یارد در دست احداث است که این مهم با هم‌افزایی راه آهن جنوب میسر می‌شود.

او  افزایش سهم ریلی حمل کالا از بندر به مراکز مصرف را به میزان ۳۰ درصد براساس هدف‌گذاری برنامه‌های توسعه از اهم اهداف سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد که با توجه به بستر‌ها و زیرساخت‌های مربوطه از محل اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث پایانه‌های ریلی، با همکاری و هم‌افرایی فعالان محقق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان با اشاره به کاهش تعداد سوانح ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)  گفت: آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ ایمنی بین نیرو‌های شاغل در این مجتمع بندری می‌تواند تأثیر به سزایی در به حداقل رساندن سوانح داشته باشد و با ترغیب و تشویق تمامی فعالان به رعایت اصول ایمنی می‌توان در آینده نزدیک همزمان با افزایش حجم حمل ریلی، آمار سوانح ریلی را نیز به کمترین میزان رساند.

آقای گرایلو تشکیل کارگروه‌های مشترک بین کارشناسان راه آهن و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به منظور بررسی معضلات و اتخاذ تدابیر و راهکار‌های مشترک در خصوص حفظ و صیانت از تأسیسلات ریلی موجود، تأمین و توسعه زیرساخت‌های لازم و ارتقاء و بسط فرهنگ ایمنی و امنیت محمولات واگن‌ها را از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست عنوان کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از ۱۴۰ کیلومتر راه آهن داخلی نخستین بندر ریل پایه در کشور است که با احداث ۲۰ ایستگاه بارگیری ریلی افزایش سهم حمل ریلی را در اولویت‌های خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.