استاندار یزد گفت: ۲ قطار سریع السیر تعمیر شده، اما همچنان به تایید سازمان راه آهن کشور نرسیده است.

مهران فاطمی؛ استاندار یزد درباره فعالیت مجدد قطار‌های سریع السیر یزد گفت: استان ضعف‌های درازمدتی در زمینه حمل و نقل دارد که بخشی از آن هوایی است که قسمتی حل شده و قسمتی همچنان مشکل دارد. 

او افزود: حمل و نقل زمینی نیز با فرسودگی ناوگان مواجه است و در حمل و نقل ریلی نیز با مشکل زیادی روبرو هستیم. قطارهای سریع السیر  به دلیل تحریم‌ها نوسازی نشده و سازمان راه آهن کشور هم قطار را پس از بروز سوانح از مدار خارج کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌های فراوان برای حل این مشکل تصریح کرد: ما درصدد بودیم که شرکت حمل و نقل ریلی راه اندازی کرده تا این مشکل به صورت زیرساختی حل شود. بحث یزدریل با مشارکت چند شرکت شکل گرفته و امیدواریم اولین رام قطار را به زودی راه اندازی کنیم.

او ادامه داد: ترنست‌ها برای شرکت رجا بود که شرکتی زیان ده به شمار می‌آید. سازمان راه آهن کشور بر لزوم نوسازی این قطار‌ها و تایید فنی آن‌ها تأکید دارد که این شرکت می‌گوید نوسازی این قطار‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

فاطمی اظهار داشت: پس از جلسات مختلف بنده و دکتر جوکار و دستور وزیر کار، ۲ ترنست تعمیر شده، اما همچنان به تایید نرسیده است. در حال رایزنی برای حل این مشکل و به مدار بازگرداندن این دو قطار هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.