مدیر کل کتابخانه‌های قزوین از اهدای ۴۶ هزار جلد کتاب از سوی موسسات آموزشی و فرهنگی، برخی نهاد‌ها و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های قزوین گفت: ۴۶ هزار جلد کتاب از سوی موسسات آموزشی و فرهنگی، برخی نهاد‌ها و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان به منظور غنای منابع معتبر و ترویج فرهنگ مطالعه اهدا شده است.

محمدبیگی افزود: این تعداد کتاب در یک سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده و این عمل خیرخواهانه در تقویت منابع کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در جامعه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی اغلب در زمینه تاریخی، کمک درسی و آموزشی، داستانی و ویژه کودکان بوده است، اظهار کرد: این در حالی است که تمامی کتاب‌های اهدایی در سبد توزیع کتابخانه‌ها قرار نمی‌گیرند بلکه کتاب‌ها باید از نظر محتوایی استعلام شده و از نظر ظاهری نیز شکل مناسبی داشته باشند.

به گفته این مسئول، کتاب‌های اهدایی پس از نیازسنجی و بررسی کارشناسان مربوطه در میان کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس عموم مردم می‌گیرد.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نیازمند مشارکت همه اقشار به خصوص متولیان امور فرهنگی است.

وی، سرانه مطالعه در کشور را براساس آخرین پیمایش‌های انجام شده ۳۳ دقیقه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه قزوین جزو استان‌های برتر در سرانه مطالعه قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: این نهاد در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهتمام داشته و نسبت به روزآمدسازی و تامین منابع کتابخانه‌ها تلاش می‌کند.

قزوین دارای ۳۸ کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است که بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.