اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با هدف غنی سازی منابع و جلب رضایت حداکثری مخاطبان، اقدام به اجرای طرح‌های مختلفی برای تهیه و تامین هرچه بیشتر منابع در کتابخانه‌ها داشته است.

طبق تاکید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین برای غنی سازی منابع و با توجه به نیازسنجی کتب پرتقاضا در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و نظرخواهی از کتابداران و مسوولان کتابخانه‌ها؛ لیستی با عنوان کتابخوان برای تهیه کتب پرفروش و پرمخاطب در کلیه موضوعات و گروه‌های سنی آماده سازی شده و در مرحله خرید است.

تهیه این لیست با توجه به موجودی کتاب‌ها در بازار نشر، تازه‌های کتاب و همچنین از طریق اهدای کتاب از کتابخانه شخصی کارشناس منابع اداره کل محسن جلیلوند صورت گرفته است.

روند اجرای این طرح از تیرماه امسال‌ آغاز شده و با توجه به فازبندی شهرستانی، تاکنون ۱۸ بسته کتاب برای کتابخانه‌های استان تهیه و آماده‌سازی شده است.

در اجرای این طرح در شهرستان آبیک تعداد ۳۳ نسخه، شهرستان تاکستان تعداد ۱۱۷ نسخه و در شهرستان البرز تعداد ۱۹۶ نسخه کتاب از محل فروش کتب بازیافتی کتابخانه‌ها، حساب انجمن‌ها و کمک‌های خیران خر یداری شده است.

همچنین تاکنون در شهرستان‌ بوئین‌زهرا تعداد ۸۱ نسخه و در شهرستان قزوین نیز تعداد ۴۱ قلم اسباب بازی و ۱۵ نسخه کتاب خریداری شده است.

در مجموع ششصد میلیون ریال برای خرید کتاب و اسباب بازی از محل اعتبارات استانی هزینه شده و ۴۸۳ نسخه کتاب خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.