مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: حجم معاملات این بخش به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که رقمی قابل توجه بوده و با تلاش‌های طولانی کشف شده است.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابعاد گسترده پرونده فرار مالیاتی در زمینه آهن آلات قراضه، باتری فرسوده و رمز ارز در استان گفت: یکی از بزرگترین پرونده‌های فرار مالیاتی که امسال در آذربایجان غربی شناسایی و کشف شد، مربوط به این بخش بود که هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این بخش مطالبات مالیات بر ارزش افزوده شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده، ۱۱ شرکت کاغذی راه اندازی شده بود که موضوع فرار مالیاتی از این طریق صورت می‌گرفت.

پور مختار در ادامه گفت: این شرکت‌های تازه تاسیس بدون هیچ گونه سابقه مالی و مالیاتی در یک دوره محدود چند ساله در زمینه آهن قراضه و باتری فرسوده به صورت شبکه‌ای در استان و سطح کشور فعالیت داشتند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین ۳۳ نفر از افراد معتاد و نیازمند مالی در قبال دریافت مبالغی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره این شرکت‌ها به کار گرفته شده بود.

پور مختار افزود: شهروندان نیز می‌توانند در صورت مواجهه با هر نوع فرار مالیاتی، مراتب را از طریق سامانه تلفن گویای ۱۵۲۶ یا مراجعه به درگاه ملی مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir و انتخاب لینک سوت زنی و یا ارسال مکاتبه به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.